حضور شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در جشنواره دستاوردهای پژوهشی...

پیرو فراخوان وزارت نیرو برای ارسال آثار و مقالات علمی به دبیرخانه جشنواره «دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دارایی های فکری بانوان» مقاله محدثه شکراللهی، رئیس اداره دبیرخانه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی پذیرفته شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، جشنواره «دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دارایی های فکری بانوان» در تاریخ 24 و 25 آذر ماه سال جاری با حضور وزیر نیرو در محل پژوهشگاه نیرو برگزارشد.

این جشنواره به منظور معرفی بانوان نوآور، مخترع، مبتکر و کارآفرین در حوزه آب ، برق و انرژی است و امور زنان و خانواده وزارت نیرو  این جشنواره را با همکاری پژوهشگاه نیرو در ذیل برنامه های هفته پژوهش سال جاری در سطح ملی و بین المللی با سخنرانی دکتر لوتز(نماینده سازمان جهانی و مالکیت فکری)  برگزار کرد.

از جمله محورهای جشنواره «دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دارایی های فکری بانوان» ایده های نوآورانه و فناورانه، اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، پروژه های تحقیقاتی موثر در عرصه بین الملل و صنعت، کارآفرینی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوپا و پروژه های تحقیقاتی که منجر به تولید محصول و توسعه صادرات، حضور در عرصه بین‌المللی و ایفای نقش مؤثر در صنعت آب و برق، ایده‌های فناورانه و نوآورانه قابل کاربرد در صنعت آب و برق است.

محدثه شکراللهی، رئیس اداره دبیرخانه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی عنوان مقاله خود را «مدل سازی سیستم های فوق آشوب با استفاده از شبکه عصبی ELM و بهبود پارامترهای آن با استفاده از الگوریتم بهینه سازی SFS » اعلام و عنوان کرد: این مقاله در حوزه هوش مصنوعی نوشته شده است.

وی در تعریف هوش مصنوعی افزود: هوش مصنوعی عبارت است از مطالعه این که چگونه کامپیوترها را می‌توان وادار به کارهایی کرد که در حال حاضر انسان‌ها آنها را صحیح یا بهتر انجام می‌دهند.

شکراللهی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی به هوشی که یک ماشین از خود نشان می‌دهد یا به دانشی در کامپیوتر که سعی در ایجاد آن دارد گفته می‌شود، بیان کرد: بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی آن را «دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند» تعریف کرده‌اند.

رئیس اداره دبیرخانه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: دولت قدرتمند، دولت بزرگ نیست؛ بلکه دولتی کوچک، چابک، پاک و دانا است که برای دستیابی به دولت الکترونیک باید از ابزارهای هوشمندسازی بهره بریم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات