برگزاری طرح تامین مدیر "جانشین پروری" در برق منطقه ای خوزستان

برگزاری طرح تامین مدیر "جانشین پروری" در برق منطقه ای خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از برگزاری مرحله اول طرح تامین مدیر "جانشین پروری" با هدف شناخت نیروهای مدیریت آتی در شرکت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد تحولات و چالش های پیش روی توانیر و شرکت های تابعه، لزوم نقش آفرینی مدیرانی آگاه و توانمند که بر اساس شایسته گزینی و عدالت انتخاب شوند احساس می شود و این طرح در همین راستا اجرایی شده است.
وی بیان کرد: برق منطقه ای خوزستان می خواهد همانند وزارت که پیشگام بوده است بر اساس فراخوان از بین نیروهای خود مدیران حرفه ای را در سطوح ارشد، میانی و پایینی انتخاب کند و طرح تامین مدیر در همین زمینه اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: کسانی که در این طرح پالایش می شوند به عنوان خروجی منابع مدیریتی آتی در شرکت برق منطقه ای خوزستان شناخته و مورد استفاده قرار می گیرند.
دشت بزرگ با بیان اینکه این طرح مانور استعداد یابی در شرکت است، تصریح کرد: طرح تامین مدیر به تقویت درون زای شرکت کمک می کند تا در آینده برای واگذاری سمت ها و پست ها گزینه های متعددی داشته باشیم.
وی گفت: در این طرح با هماهنگی شرکت توانیر و از طریق موسسه آموزش و تحقیقات بر اساس مصاحبه و آزمون توانایی افراد مورد سنجش قرار می گیرد و شایسته گان انتخاب می شوند.
مشاور کلینیک مدیریت شرکت توانیر نیز در آیین آغازین طرح تامین مدیر گفت: سابقه انتخاب مدیران از طریق فراخوان به جنگ جهانی بر می گردد و در ایران شرکت توانیر از پیشگامان این طرح است.
محمد حسن پور بیا کرد: در این طرح بر اساس 21 مولفه مدیریتی ویژگی شخصیتی و مهارتی افراد مورد سنجش قرار می گیرد و ارزیابی می شوند.
وی گفت: از فایده های این طرح این است که در هزینه های آموزش بسیار صرفه جویی می شود چرا که این طرح به ما می گوید در چه شاخص هایی قوی هستیم و در چه شاخص هایی ضعیف و نیاز به آموزش وجود دارد.
مشاور کلینیک مدیریت شرکت توانیر تصریح کرد: این طرح پاسخ به این سوال است که انتصاب ها بر چه اساسی در شرکت صورت گرفته است و یک نقش مشاوره ای برای مدیرعامل ایفا می کند که بر مبنای آن انتخاب ها را انجام دهد.
حسن پور اضافه کرد: طرح تامین مدیر یک سرمایه گذاری است و بستری برای پرورش نیروی های انسانی برای آینده و توسعه فراهم می کند.
این طرح به وسیله معاونت منابع انسانی شرکت برق منطقه ای خوزستان پیگیری و اجرایی شده است.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات