اجرای برنامه عمل حفاظت ملی غاز پیشانی سفید کوچک در گلستان

اجرای برنامه عمل حفاظت ملی غاز پیشانی سفید کوچک در گلستان


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان برنامه عمل حفاظت غاز پیشانی سفید کوچک براساس برنامه دستورالعمل ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست از تاریخ اول آبان ماه سال جاری تا اول فروردین ماه ۹۹ در استان گلستان برگزار می شود.

در استان گلستان پایش گونه مذکور توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در تالاب های بین المللی گمیشان، آلاگل، آلماگل و حاشیه شرقی دریای خزر، دریاچه شور، منطقه شکارممنوع صوفیکم انجام می شود.

غاز پیشانی سفید کوچک با نام علمی Anser erythropus  از تیره غاز سانان  گونه ای در خطر انقراض و بسیار شبیه غاز پیشانی سفید بزرگ ، غازی کوچک و به رنگ خاکستری و از لحاظ ظاهر نر و ماده آن شبیه به هم اند و در بین غازها به وسیله منقار کوچک و حلقه زرد رنگ دور چشمان و جثه کوچک شناخته می شود این گونه در ایران پرنده مهاجر است که در مهر و آبان ماه هر سال از مناطق شمالی وارد ایران شده و زمستان را در اغلب مناطق زیستگاهی گذرانده و در اواخر زمستان به کشورهای شمالی به خصوص قزاقستان و روسیه جهت تولیدمثل باز می گردد.

اطلاعاتی که در بلند مدت از اجرای برنامه عمل حفاظت ملی پایش غاز پیشانی سفید کوچک بدست می آید نقش بسیار موثری در امر حفاظت گونه دارد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات