اولویت مرمت بناهای تاریخی با آثار ثبت جهانی است

اولویت مرمت بناهای تاریخی با آثار ثبت جهانی است

www.BanaNews.irمدیر امور پایگاه های ثبت جهانی و ، صنایع دستی و گردشگری کشور، با بیان اینکه تمامی آثار و بناهای تاریخی مرمت خواهند شد، گفت: اولویت مرمت این بناها با آثار ثبت جهانی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'پرویز سعادتی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، احیاو مرمت بناهای تاریخی را از برنامه های هر ساله سازمان میراث فرهنگی کشور دانست و افزود: در برخی موارد مرمت ها اضطراری و ضرب العجلی بوده و بر حسب نیاز در اولویت قرار می گیرند.

وی، به ثبت ۹ باغ ایرانی در فهرست آثار جهانی اشاره کرد و گفت: این باغها به علت قدمت بسیار بالا و زیبایی خاصی که برخوردار بودند طی ماه پیش به ثبت آثار جهانی رسیده و بدین طریق در رتبه سیزدهم آثار ثبت جهانی شده ایران قرار گرفتند.

سعادتی، ایران را دارای ۱۵۰ هزار بنای تاریخی دانست و اظهار کرد: با وجود این حجم انبوه از میراث فرهنگی، اعتبار موجود در سازمان میراث فرهنگی توانایی تخصیص برای احیا و مرمت این آثار را ندارد.

مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، به افزایش سالیانه اعتبارات این دستگاه اشاره کرد و گفت: مسوولان این سازمان تلاش کرده اند تا اعتبارات آن را هر سال نسبت به سال گذشته افزایش دهند ضمن آنکه دولت خدمتگزار نیز توجه مثبتی و مناسبی به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور دارد.

 

 

    نظرات