شوراي‌عالي شهرسازي و معماري موضوع گذر تاريخي آقا نوراله نجفي را پيگيري مي‌كند

شوراي‌عالي شهرسازي و معماري موضوع گذر تاريخي آقا نوراله نجفي را پيگيري مي‌كند

وزير راه و شهرسازي در دومين روز سفر خود به اصفهان:
ضرورت فراهم ساختن زيرساخت هاي عمراني و فرهنگي در اصفهان/ شوراي‌عالي شهرسازي و معماري موضوع گذر تاريخي آقا نوراله نجفي را پيگيري مي‌كند
وزير راه و شهرسازي سالن اجلاس سران اصفهان را پروژه‌اي ملي خواند و بر شكل‌گيري كميته‌اي راهبردي به‌منظور تسريع در روند احداث اين سالن و فضاهاي مكمل آن تاكيد كرد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي روز جمعه ۲۹ آذرماه و در دومين روز سفر خود به اصفهان همراه با عباس رضايي استاندار ، عليرضا قاري قرآن مديركل راه وشهرسازي استان، قدرت اله نوروزي شهردار و جمعي از مسئولين شهري از پروژه سالن اجلاس سران در اصفهان و گذر آقا نورالله نجفي بازديد داشت.
وي با بيان اينكه اصفهان هميشه تمدن‌ساز، پيشرو و خط‌شكن بوده است، لازمه پيشرو بودن اين استان را فراهم‌ ساختن زيرساخت‌هاي عمراني و فرهنگي خواند.
وزير راه وشهرسازي ، احداث پروژه سالن اجلاس سران اصفهان را موضوعي ملي دانست و افزود: اين استان همواره در ساخت تمدن تأثيرگذار بوده و آنچه كه توليد و خلق كرده را بي‌منت در اختيار مردم قرار داده است.
وي اصفهان را نقطه كانوني كشور عنوان و اعلام كرد: همان‌گونه كه ايران، نقطه كانوني كشورهاي ديگر و چهار راه جهان محسوب مي‌شود و در خدمات‌رساني به همه ملت‌ها پيشگام بوده، اصفهان نيز اين‌گونه است.
اسلامي با تاكيد بر تسريع احداث زيرساخت‌هاي حمل و نقل در استان اصفهان، گفت: احداث فرودگاه جديد و قطار سريع‌السير در اصفهان با تمام پتانسيل‌هايي كه وجود دارد مي‌تواند هرچه سريع‌تر محقق شود.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه سالن اجلاس اصفهان مي‌تواند يك مركز تجاري_بين‌المللي شود، گفت: اين سالن، يكي از پروژه‌هاي مؤثر با اهداف بزرگ است و كشور به چنين مجموعه آبرومندي نياز دارد بنابراين بايد براي تكميل آن فضاهاي مكمل را به درستي پيش‌بيني و مشكلات و موانع را برطرف كنيم تا اصفهان نقش فرامنطقه‌اي خود را در اين راستا ايفا كند، همچنين بايد تسهيل‌گري به وجود آيد تا همه كساني كه به ابعاد اين پروژه آگاهند به سرعت وارد عمل شوند.
اسلامي با اشاره بر ضرورت شكل‌گيري كميته‌اي فكري و راهبردي براي در نظر گرفتن جوانب مختلف اين پروژه افزود: بايد حداكثر تا پايان سال جاري به اين كميته فرصت دهيم تا الگوهاي مشابه را مطالعه و بررسي كند و بايد بتوانيم نقشه راهي به لحاظ حقوقي و فرصت‌آفريني اقتصادي براي آن به وجود آوريم و سرمايه‌ها را در آن به كار گيريم.
وي، با بيان اينكه در شهرداري، طرح‌هاي خوبي براي باز زنده‌سازي اصفهان به‌ويژه در بخش‌هاي ميراثي انجام شده است، گفت: پياده‌راه شدن مسيرهاي منتهي به ميدان نقش‌جهان و پياده‌راه شدن چهارباغ اقدامات بسيار خوبي است كه در شهر اصفهان انجام شده و اين اقدامات، فرصت‌هاي بي‌نظيري را براي مردم و گردشگران به وجود آورده است.
وي، احداث رينگ‌هاي شهري براي كاهش ترافيك و راه‌اندازي مترو را از مهم‌ترين اقداماتي دانست كه در اصفهان رخ داده است و خاطرنشان كرد: اصفهان در حال حاضر مي‌تواند گام‌هاي بزرگي بردارد تا پيشران‌هاي شكوفايي اقتصادي را حول محور استعدادهاي فرهنگي، گردشگري و دانش بنياني بچرخاند و زمينه توسعه بين‌المللي را فراهم كند.
وزير راه وشهرسازي از گذر تاريخي آقا نوراله نجفي اصفهان نيز بازديد كرد و اين بنا را ميراثي بزرگ براي جهانيان خواند و گفت: هدف ما در خصوص اين پروژه توجه به نياز مردم و حفظ بناهاي تاريخي است تا گشايشي براي ساكنان پيرامون اين بناها ايجاد كنيم و از طرفي پاسخگوي الزامات ميراث فرهنگي نيز باشيم.
وي با توجه به بازديد دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري و با اشاره به اين‌كه راهكارهاي لازم در خصوص اين پروژه به معاونت شهرسازي و معماري وزارتخانه داده و مباحث تخصصي بررسي شده است، ابراز اميدواري كرد، جمع‌بندي كميته فني شوراي‌عالي شهرسازي و معماري پاسخگوي نياز مردم، الزامات ميراث فرهنگي و برنامه شهرداري در خصوص اين بناي ارزشمند تاريخي باشد و پروژه را از بن‌بست و توقف خارج كند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات