پویش هر خانه یک درخت، با هدف توسعه مطلوب سرانه فضای سبز اجرایی می شود

پویش هر خانه یک درخت، با هدف توسعه مطلوب سرانه فضای سبز اجرایی می شود




به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری فرزانه رحمتی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک در خصوص اجرای پویش هر خانه یک درخت که برای اولین بار به مناسبت گرامیداشت هفته درختکاری، در شهر اراک اجرایی می شود، بیان داشت:با هدف گسترش چشمگیر سرانه فضای سبز و ایجاد زمینه مشارکت بهینه میان شهروندان و مدیریت شهری پویش «هر خانه یک درخت» جهت اجرا در شهر اراک برای نخستین بار در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: شهر اراک به علل مختلف جز کلانشهرهای دارای آلودگی هوا محسوب می شود. از آنجا که فضای سبز موجود در این شهر نیازمند رشد جهشی می باشد، لذا تشویق و تقویت مشارکت عمومی در حوزه درختکاری ضروری به نظر می رسد.

رحمتی با اشاره به این مهم که درختکاری، از جنبه های مختلف دینی، اجتماعی و فرهنگی از دیرباز مورد تأکید بزرگان بوده و عموم مردم نیز همواره برای درختکاری استقبال و علاقمندی نشان می دهند، خاطر نشان کرد:این پویش چنانچه بتواند با برنامه ریزی مناسب توسط شهرداری به مشارکت فعال آحاد شهروندان بیانجامد, قدمی مهم در جهت افزایش سرانه فضای سبز اراک و نهادینه شدن فرهنگ ایجاد و حفظ فضای سبز در محل زندگی شهروندان، خواهد بود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: یکی از مواردی که در کاشت درختان جدید در سطح شهر بایستی مورد توجه قرار گیرد، انتخاب درختانی است که همزمان با سازگاری با شرایط آب و هوایی اراک از جنبه های مختلفی چون: زیبایی، میزان مصرف آب، مقدار تولید اکسیژن و تصفیه هوا و... مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود تا ۳۰ هزار نهال مثمر برای کاشت در باغچه های داخل حیاط ساختمان ها و ۸۰ هزار نهال برای کاشت در محوطه بیرونی ساختمان ها در اختیار شهروندان قرار گیرد، که امیدوار هستیم با استقبال خوب شهروندان اراکی مواجه شود و با اجرای این طرح شاهد توسعه خوبی در سرانه فضای سبز شهر اراک باشیم. لازم به ذکر است، حدود ۱۰۰ هزار نهال غیر مثمر نیز توسط اداره کل منابع طبیعی جهت کاشت تهیه در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات