جذب سرمایه‌گذار تنها راه توسعه مدیریت شهر یزد است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که اجرای 100 طرح مختلف در دستور کار شورا و شهرداری این شهر میراث جهانی است،گفت: جذب سرمایه‌گذار تنها راه توسعه مدیریت شهری در یزد است.
حمیدرضا قمی شنبه 30 آذرماه در نشست خبری خود که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد، با بیان این‌که ساماندهی اتباع بیگانه، اعتبار ویژه برای بافت تاریخی و پیگیری بحث فاضلاب شهری از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این دوره شورای اسلامی یزد است، اظهار کرد: ما در بحث روابط بین المللی و خواهرخواندگی ناچار به سرمایه گذاری، سفرهای مختلف و برنامه‌ریزی مستمر هستیم.
وی با اشاره به این‌که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده گردشگری به عنوان زمینه توسعه شهر یزد مطرح شده است، افزود: برای کسب دستاوردهای مهم در این حوزه معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های مختلف یزد در دستور کار قرار گرفته است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که ما در شهر یزد به شدت نیازمند سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف هستیم، گفت: اگر میخواهیم بار سنگین توسعه و افزایش خدمات شهرداری فقط به دوش مردم نباشد باید بیش از پیش به بحث جذب سرمایه گذار توجه کنیم.
قمی نیازسنجی برای اولویت‌بندی خدمات شهرداری را ملاک تدوین و برنامه‌های شهرداری و شورای شهر دانست و بیان کرد: در نظرسنجی انجام شده برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف مهمترین مطالبه مردم از مدیریت شهری است.
این مسئول برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری را منشأ تحول‌های بنیادین برای توسعه بیش از پیش عنوان و تصریح کرد: ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی، هنری و اجرایی در جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف بروز و ظهور می‌کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که بودجه عمرانی شهرداری به هیچ عنوان کم نشده است، تأکید کرد: طرح‌های عمرانی مختلف همچنان در دستور کار شهرداری قرار دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود شفافیت در عملکرد و ارائه گزارش مستمر را اولویت اجرایی این دوره شورای شهر دانست و بیان کرد: طبق گزارش حسابرسی کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد وجود حدود 140 میلیارد تومان مغایرت مالی در شهرداری یزد تأیید شده است.
این عضو شورای شهر یزد در ادامه با بیان این‌که شورا 100 طرح مختلف را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: ساماندهی خیابان قیام،  میدان شهید بهشتی، طرح زیرگذر جنب کارخانه افشار و طرح فاز اول اکو پارک از جلمه طرح‌های شهرداری و شورای شهر یزد است.
قمی ارتقای کمی و کیفی بحث حمل و نقل عمومی یزد را از جمله اقدامات حائز اهمیت برای توسعه خدمات شهری دانست و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده یزد به لحاظ ظرفیت جغرافیایی برای ایجاد تراموا مناسب است.
سخنگوی شورای شهر یزد بهسازی سیستم حمل و نقل عمومی را ضروری دانست و بیان کرد: شورا سعی دارد با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی زیرساخت‌های الکترونیکی توسعه حمل و نقل عمومی یزد را ایجاد کند.
وی بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت از نهادینه شدن فرهنگ استفاده از شهربین برای توسعه و افزایش خدمات شهرداری، گفت: نرم افزار شهر بین ایده خوبی برای رصد فعالیت‌های شهرداری توسط مردم است.
قمی در پایان سخنان خود با بیان این‌که سیستم پاسخگویی دو سویه توسط نرم افزار شهربین ایجاد شده است، افزود: شهربین در حال طی کردن دوره بلوغ خود است و امیدواریم با طی کردن این مهم فرآیند توسعه خدمات شهری در شهر میراث جهانی یزد با سرعت بیشتری انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات