نشست هیات رئیسه و تنی چند از اعضای هیات مدیره و بازرسین سازمان با دکتر مسعودی فر مدیر کل محترم پیشگیریهای امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی قوه قضائیه#

به گزارش روابط عمومی سازمان، آقای دکتر مسعودی فر مدیر کل محترم پیشگیریهای امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی قوه قضائیه با حضور در سازمان و دیدار با رئیس و اعضای هیات رئیسه، تنی چند از اعضای هیات مدیره و بازرسین سازمان به گفتگو پرداختند.

در ابتدای این دیدار آقای دکتر مسعودی فر ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس و هیات رئیسه جدید سازمان در رابطه با مسائل و مشکلاتی که در کمیسیون ماده صد و در بحث استحکام بنا وجود دارد پیشنهاداتی ارائه و اظهار داشتند:  متولی این امر و سازماندهی در این بخش بایستی به  سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار شود. دکتر مسعودی فر از تدوین آئین نامه برنامه ششم قانون در بحث  ایمنی ساختمانها که با همکاری نیروی انتظامی و وزارت کشور در حال اجرا می باشد خبر داد و افزود:  میتوان در رابطه با همکاریهای فیمابین در خصوص پایلوت قرار دادن شهر تبریز در اجرای این قانون برای شهر اولین ها گام برداشت. ایشان در ادامه در رابطه با تاثیر دخالت علم شهر سازی در پیشگیری از وقوع جرم در راستای نحوه استقرار ساختمانها، کیفیت ساختمانها همچنین استقرار پنجره ها در کاهش یا افزایش جرم به بحث پرداختند.

در ادامه این نشست مهندس غلامحسین بابائی رئیس سازمان به همکاریهای فیمابین اشاره و در خصوص ضرورت وجود مجریان ذیصلاح به موارد متعدد قانونی بیان کرد: هر چند کم و کاستی هایی در این زمینه وجود دارد ولی نمی توان در این حوزه به اصل استفاده از مجریان ذیصلاح خدشه ای وارد کرد. وی ادامه داد: میتوان با اقداماتی در این زمینه نسبت به بهبود وضعیت مجریان گام برداشت.

رئیس سازمان ضمن اشاره به نامه اخیر دفتر حقوقی و قراردادهای وزارت کشور و ابلاغ شهرداریها در خصوص منع استفاده از مجری ذیصلاح در ساخت و ساز خواستار پیشگیری از تبعات و مشکلات آینده در این زمینه شد.

در ادامه دکتر علی ابراهیم زاده نائب رئیس دوم سازمان در خصوص عملیاتی شدن مبحث 22 به موضوع نگهداری ساختمان و بازدید های ادواری اشاره و در رابطه با لوله کشی گاز، سیستم های حریق، آتش نشانی و نرده ها خواستار همکاری در این زمینه شد تا هم اشتغالزائی و هم کیفیت ساختمانها بالا رود.

دکتر بیتا باقری نائب رئیس اول سازمان نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور دکتر مسعودی فر در این نشست، در رابطه با تشکیل دفاتر شهرسازی و جرائم شهری اشاره و افزود: قبل از اینکه تخلفات به ماده صد و سازمان رجوع داده شود از طریق این دفاتر از مراجع ذیصلاح کنترل و استعلام گردد. همچنین در بحث استقرار ساختمانها نیز می توان پیشگیری جرم را از طریق این دفاتر انجام داد.

دکتر نوری خزانه دار سازمان نیز ضمن اشاره به لزوم نگاه ویژه قوه قضائیه به صنعت ساختمان کشور اظهارداشت: ساختمان در یک کشور، سرمایه های مادی و ماندگار آن کشورمحسوب می شوند، بنابراین ضروری است قوانینی در جهت حفظ این سرمایه ها که تاسیسات زیر بنائی و عمرانی هستند مخصوصا ساختمانهایی که مردم با مشقت فراوان می سازند، تدوین گردد. در این زمینه می تواند معاونت پیشگیری از جرم وارد عمل شود چرا که در حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله این بناهای مهندسی در معرض آسیب و سرمایه های کشور و مردم با خطر روبرو میباشند.

دکتر مسعودی فر در پایان این دیدار در رابطه با مجری ساختمان صحبتهایی را بیان کردندو افزودند: بحث مجری گری در ساختمان یک تخصص محسوب می شود لذا در راستای کیفیت ساخت و ساز این امر بایستی بدست افراد متخصص سپرده شود.در پایان مقرر گردید زمینه های همکاری تخصصی فیمابین در رشته های هفتگانه با رویکرد پیشگیری از جرم تدوین و با هماهنگی مورد اقدام در سطح استانی و ملی قرار گیرد.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی یک انجمن در شهر تبریز می باشد

      نظرات