جمع آوری ۷۹۰ تن برگ در شیراز برای تبدیل به کود برگ

جمع آوری ۷۹۰ تن برگ در شیراز برای تبدیل به کود برگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، خوشبخت افزود: شهر شیراز با توجه به گستره فضای سبز، در فصل پاییز مملو از برگ هایی می شود که مناظر چشمگیری را در شهر به وجود می آورد. در کنار زیبایی ها اگر این برگ ها جمع آوری نشود می تواند با مسدود کردن جداول و کانال ها، موجب ایجاد آب گرفتگی معابر شهری در هنگام بارندگی شود.
وی افزود: با هدف جلوگیری از آب گرفتگی و استفاده از این برگ ها، پاکبانان زحمتکش سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز همانند سالهای گذشته، برگ ها رابه طور جداگانه از سطح شهر جمع آوری می کنند.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اضافه کرد: از ابتدای پاییز تا کنون بیش از 790 تن برگ جمع آوری شده است که مناطق 1 و 6 به ترتیب با 155 و 134 تن بیشترین و منطقه 8 با 25 تن کمترین میزان جمع آوری برگ را داشته اند.
خوشبخت خاطر نشان کرد: برگ های جمع آوری شده پس از انتقال به سایت سایت مهندسی و بهداشتی پردازش و دفع پسماندهای شیراز  منتقل و به صورت توده های طویل سطحی انباشته و با دستگاه ویژه، هوادهی می شوند.
وی ادامه داد: پس از سپری شدن زمان 4 ماهه و سرند شدن، کود با دانه بندی 15 میلیمتر به دست می آید.
خوشبخت در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه مساحت فضای سبز پیرامون سایت مهندسی و بهداشتی پردازش و دفع پسماند شیراز بیش از یک هزار هکتار است، کود برگ به دست آمده برای غنی سازی خاک فضای سبز سایت مورد استفاده قرار می گیرد و دوباره به چرخه طبیعت باز می گردد.
شایان ذکر است در سال گذشته از برگ های جمع آوری شده شهر شیراز، حدود 200 تن کود برگ حاصل شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات