شهردار یزد بر لزوم ایجاد...

شهردار یزد در مراسم رونمایی از تجهیزات آتش نشانی و پدافندی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، بر لزوم ایجاد مدیریت واحد در دستگاه های امدادی تاکید کرد و اظهار داشت: چالش‌هایی که این دستگاه‌ها با آن روبه‌رو هستند، نبود مدیریت واحد در هنگام بروز حادثه است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در مراسم رونمایی از تجهیزات آتش نشانی و پدافند غیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، میهن و شهدای حرم، از شهدای خدمت که برای حفظ جان و مال مردم، جان خود را از دست داده اند تجلیل کرد و از خدمات شبانه روزی آتش نشانان خدوم شهر جهانی یزد قدردانی نمود.

شهردار یزد در این مراسم با بیان اینکه برخی تهدیدات، این شهر را تهدید می‌کند و باید آتش‌نشانی را به یک سری لوازم حفاظت فردی مجهز کرده تا برای ورود به محیط‌های آلوده با مشکل روبه‌رو نشویم، بر لزوم ایجاد مدیریت واحد در دستگاه های امدادی در هنگام بروز حادثه و همچنین ایجاد زیرساخت های لازم به منظور تامین امنیت شهروندان در شهر برای مقابله با حوادث و اتفاقات تاکید کرد و خواستار هماهنگی مؤثر بین سازمان های امدادگر شد تا فرایند واکنش در شرایط اضطرار شناخته شده و دارای ارتباطات هماهنگ و تعریف شده در حوزه های امدادی و ترافیکی باشد.

وی از تجهیز ناوگان آتش نشانی یزد به سه دستگاه خودرو در راستای توانمدسازی خبر داد و خاطر نشان کرد: با مجهز شدن سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد به تجهیزات تخصصی "CBRN" ، این مرکز در زمینه مقابله با حوادث شیمیایی، بیولوژیک و پرتویی توانمند شده است.

عزیزی افزود: این تجهیزات منحصر به فرد از امکانات ویژه‌ای از جمله برانکارد مخصوص انتقال مصدومین حوادث شیمیایی، تجهیزات و لباس‌های حفاظت فردی برخوردار است.

شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز و حاشیه نشینی در شهرها، خواستار شناسایی و رفع مشکل محل ها و دسترسی های نامناسب شهری شد تا امدادگران در زمان حوادث، حضور مؤثر و مناسبی داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم آموزش های عمومی، پیشگیری و بازرسی های مسمتر در مقابله با بحران و بروز حادثه تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده صحیح از تجهیزات همچنانکه به صورت خاص می تواند کمک رسان باشد، عدم استفاده صحیح از آن هم می تواند ضررها و زیان هایی را وارد نماید که هم برای امدادگر و هم شخص آسیب دیده جبران ناپذیر باشد.

عزیزی با اشاره به اقدامات خوب سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد درخصوص برگزاری دوره های آموزش همگانی به شهروندان برای شناختن خطرات و اتفاقات، گفت: امیدوارم در شرایطی قرار بگیریم تا تمام امکانات، اقدامات و بودجه خود را صرف پیشگیری در مقابله با حوادث کنیم.

شهردار یزد به اقدامات مؤثر و سریع در جهت مقابله با خطرات احتمالی در بافت تاریخی اشاره و تصریح کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به عنوان متولی و همچنین سایر مدیران شهرداری مسیرهای دسترسی را بررسی نمایند.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات