شبکه 1140 هکتاری پایاب سد دالکی اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد

شبکه 1140 هکتاری پایاب سد دالکی اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد حاج‌رسولی‌ها در مراسم بهره‌برداری از سد قیزقلعه استان بوشهر با بیان این مطلب افزود: از مهرماه امسال پویش ملی #هرهفته_الف_ب_ایران با پیشنهاد وزیر نیرو و تایید ریاست جمهوری آغاز شده است.
وی ادامه داد: براساس این پویش مقرر شده است در نیمه دوم امسال 227 پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان در 31 استان کشور به بهره‌برداری برسد.
وی هدف از این پویش را نشان دادن عدم توقف آبادانی در کشور با وجود تحریم‌های خارجی دانست و افزود: در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران طرح‌های سدسازی، شبکه‌های آبیاری و زهکشی، خطوط انتقال، شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی و نیروگاه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: امروز نیز همزمان با دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سد قیزقلعه استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران حجم مخزن این سد را ۱.۲ میلیون مترمکعب برشمرد و افزود: با توجه به برداشت ۱۲۰ حلقه چاه کشاورزی، سطح آب زیرزمینی این منطقه ۱۳ متر افت داشته است.
وی افزود: سد قیزقلعه سالانه سه میلیون مترمکعب منابع آب زیرزمینی منطقه را تغذیه خواهد کرد و علاوه بر آن از خطرات ناشی از سیلاب جلوگیری می‌کند.
حاج رسولی ها بیان کرد: این سد از نوع بتن غلطکی می‌باشد که ارتفاع آن ۲۵ متر و طول تاج آن ۱۴۰ متر می‌باشد.
وی ادامه داد: جهت ساخت این سد قریب به ۳۰ هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی و بیش از ۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با احتساب هزینه‌های شیرین‌سازی آب دریا، این سد تنها در سیلاب‌های هفته گذشته موفق به کنترل آبی به ارزش اقتصادی یک سوم از هزینه‌های ساخت خود شده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات