برخی گزینه های کاهش آلودگی هوا فراتر از اختیارات شورای اسلامی شهر و شهرداری است

برخی گزینه های کاهش آلودگی هوا فراتر از اختیارات شورای اسلامی شهر و شهرداری است

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:  دولت مکلف است در جهت توسعه حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور و مدیریت مصرف سوخت نسبت به بهینه سازی عرضه خدمات حمل و نقل اقدام کند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد رضا علیزاده امام زاده  با اشاره به اهمیت پرداخت به موضوع آلودگی هوا،  بیان کرد:   قطعا شورای اسلامی شهر و شهرداری در مدیریت حمل و نقل شهری وظایف مهمی بر عهده دارند تا در جهت حفظ سلامت جامعه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت را در این امر مهم یعنی آلودگی هوا نباید از نظر دور داشت ، اظهار کرد:  با توجه به اینکه بخش عمده ای از آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت خودروها و افزایش شاخص های منواکسید کربن ، ازت ، دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد است.

وی افزود:  در این میان کیفیت سوخت و بنزین مصرفی خودروها ، تردد خودروهای بی کیفیت در سطح شهر ، نبود خودروهای هیبریدی و وجود نارسایی ها در نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل پاک از جمله قطار شهری عواملی است که بعضا فراتر از اختیارات شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه نقش دولت در این میان بسیاز حائز اهمیت است، عنوان کرد:  طبق ماده یک قانون « توسعه حمل و نقل و مدیریت سوخت » دولت مکلف است در جهت توسعه حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور و مدیریت مصرف سوخت نسبت به بهینه سازی عرضه خدمات حمل و نقل  از جمله توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ون ، مینی بوس ، میدیبوس و اتوبوس  ، بهینه سازی تقاضای حمل و نقل از جمله اصلاح کاربری زمین و آمایش سرزمین ، اعمال محدودیت های ترافیکی ، فرهنگ سازی و آموزش  بهینه سازی مصرف انرژی ، بهینه سازی تولید خودرو و خروج بنزین و گازوئیل از سبد حمایتی ، حداکثر از ابتدای سال ۱۳۹۹ اقدام کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات