شهردار بیرجند در اولین جلسه رسمی استقبال از بهار 99/ اختصاص یک میلیارد تومان برای زیباسازی شهر در آستانه نوروز

شهردار بیرجند در اولین جلسه رسمی استقبال از بهار 99/ اختصاص یک میلیارد تومان برای زیباسازی شهر در آستانه نوروز

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ اولین جلسه رسمی استقبال از بهار با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار و جمعی از مدیران مناطق و سازمانهای شهرداری برگزار شد.

شهردار بیرجند در این جلسه اظهار داشت: مشخصا برای استقبال از بهار باید در دو حوزه فرهنگی و زیباسازی کار شود و از آنجا که در بحث فرهنگی متولی آن سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری می باشد می بایست بسته فرهنگی شامل تبلیغات، بیلبوردها، نقاشی های دیواری و جشن های مرتبط و ظرفیت فضای مجازی تهیه و به این کمیته ارائه گردد.

مهندس محمد علی جاوید یادآور شد: مباحث زیباسازی نیز شامل گلکاری ، نورپردازی و المان های سطح شهر توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با تعیین مکان ها و اطلاعات تکمیلی به کمیته تحویل شود.

وی ضمن تاکید بر توجه به معابر اصلی اضافه کرد: ظرفیت بسیار خوبی که در این شهر وجود دارد اما کمتر مورد استفاده قرار گرفته درختان کاج در سطح شهر می باشد که می توان برای زیباسازی آنها در حاشیه بلوارها اقدام کرد.

شهردار بیرجند با اشاره به تعیین تیمی متشکل از شهرداری و مجموعه هنرمندان برای بیان پیشنهادات در زمینه المان ها افزود: سال گذشته بالغ بر 700 میلیون تومان جهت استقبال از بهار هزینه شده که این مبلغ برای سال جاری یک میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه که روز جاری در محل دفتر شهردار برگزار شد به تلفیق المان و فضای سبز در اجرای برنامه های استقبال از بهار اشاره کرد و یادآور شد: نظرات شهروندان از برنامه های استقبال از بهار 98 مثبت و بهتر از سالهای قبل ارزیابی گردید و گلکاری ها و نورپردازی ها تاثیر قابل توجهی در این ارزیابی داشته است.

دکتر ابراهیم تقی زاده اذعان داشت: استفاده از ریسه ها و جابجایی و جانمایی  کارشناسی  شده المان ها در نقاط مختلف شهر نیز می تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به رنگ آمیزی برخی سردیس ها و تندیس ها خاطر نشان کرد: با توجه به مراجعه شهروندان به مزار شهدا در آستانه سال نو، زیباسازی آرامستان نیز برای بحث استقبال از بهار لازم و ضروری می باشد.

مهندس محمد محمد زاده معاون خدمات شهری شهردار بیرجند در ادامه خاطر نشان کرد: مجموعه فعالیت های شهرداری همواره در راستای ارتقا کیفیت سیما و منظر شهری می باشد و اقداماتی که برای ایام نوروز انجام می شود شامل کاشت انواع گل های فصلی، توسعه فضای سبز، هنرهای شهری و نقاشی دیواری، نورپردازی، آذین بندی معابر و میادین شهری و تبلیغات محیطی می باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری نیز در این جلسه گفت: گونه های گیاهی برای گل کاری های نوروز 99 مشخص شده و کاشت آنها از اوایل اسفند ماه آغاز می شود.

مهندس امیر ابراهیم زاده ادامه داد: مکان هایی را در سطح شهر به صورت شاخص تعیین کرده ایم که در بحث استقبال از بهار به طور ویژه کار خواهند شد و از جمله این مکان ها می توان به فضای سبز، گلکاری و نصب المان لچکی تقاطع بلوار عبادی و پیامبر اعظم (ص)، تقاطع صیاد شیرازی و ارتش، میدان آزادی، لچکی تقاطع انتهای بلوار غدیر و پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد.

وی از اجرای نورپردازی در میادین و بلوارهای سطح شهر به عنوان برنامه های استقبال از بهار سازمان خبر داد و افزود: در خصوص المان ها نیز باید تعداد آنها و هزینه ای که مدنظر می باشد تعیین تکلیف گردد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از اجرای نقاشی های دیواری در بحث زیباسازی شهر و استقبال از بهار خبر داد و عنوان کرد: نصب پارچه های الوان قبل از نوروز به صورت گسترده در سطح شهر، اجرای برنامه های شاد و متنوع برای این ایام و نصب بنر با موضوع استقبال از بهار از جمله برنامه های سازمان می باشد.

مهندس محمد رضا قلاسی مود تصریح کرد: اصلاح و حذف نواقص نورپردازی های سطح شهر و بهسازی و نورپردازی اماکن تاریخی برای نوروز مورد انتظار است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نیز تعویض یا ترمیم تابلوهای جهت نما و پرچم های معیوب سطح شهر را نیز ضروری اعلام کرد.

لازم به ذکر است مدیران مناطق دوگانه نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای رنگ آمیزی جداول سطح منطقه، اسامی میادین و بلوارهایی که نیاز به زیباسازی دارند را عنوان نمودند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات