احیای بازار قلعه محمود توسط شهرداری کرمان کار ارزشمندی است

احیای بازار قلعه محمود توسط شهرداری کرمان کار ارزشمندی است

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: از شهردار کرمان و همکاران‌شان به خصوص شهردار منطقه یک به دلیل اجرا و بهره‌برداری از پیاده‌راه سما واقع در بزرگراه شمالی شهر کرمان در عصر امروز تشکر می‌کنیم.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، محمد فرشاد در نشست عمومی امشب شورای شهر که به تصویب نهایی مصوبات کمیسیون‌ها و بررسی و اخذ تصمیم در مورد چند نامه رسیده به شورا اختصاص دارد، ادامه داد: شهرداری کرمان کار بسیار خوب و ارزشمندی انجام داده است و در این بخش شهر محور دوچرخه سواری، پیاده‌رو، مبلمان شهری و وسایل تندرستی قابل قبولی و خوبی اجرا شده است. همچنین شهرداری با همراهی اهالی این منطقه گل‌آرایی زیبایی در این مسیر انجام دادند و چهره‌ی این مسیر را زیبا کرده‌اند.
وی افزود: عصر امروز در آیین افتتاح این پیاده‌راه سلامت از طرف شهردار کرمان لوح تقدیری به شهردار منطقه یک دلیل زحماتی که در اجرای این پیاده راه کشیدند، اهدا شد.
فرشاد تصریح کرد: به گفته‌ی شهردار کرمان این نوع پیاده‌راه در دیگر مناطق شهری کرمان نیز اجرا خواهد شد.
رئیس شورای شهر کرمان گفت: از طرف شورای شهر پیشنهاد می‌دهیم که اجرای این پیاده‌راه‌ها در مناطقی مانند بافت قدیم شهر و نیز بافت مرکزی شهر که موجب رونق تعاملات فرهنگی، اقتصادی و جذب گردشگر می‌شود، نیز ادامه پیدا کند.
فرشاد همچنین پیشنهاد داد: در ضلع شمالی این بزرگراه شمالی، جاهایی که معارضاتی مانند دکل برق فشار قوی ندارد، پارک ساخته شود تا هم تاریکی این محدوده برطرف شود و هم مسافران و هم اهالی بتوانند به نحو مطلوب از آن استفاده کنند.رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بانوان شورای شهر در نشست عمومی امشب شورای شهر ضمن تشکر از اصحاب رسانه به دلیل پوشش اخبار شورا گفت: در این کمیسیون با پیشنهاد شهردار کرمان برای اجرای شعبه‌ای از شهر کتاب در کرمان موافقت شد و مقرر گردید شهرداری در خصوص مکان این شعبه، بررسی‌های لازم را انجام داده و نتیجه را به این کمیسیون بفرستد تا تصمیم نهایی گرفته شود.
وی با تشکر از شهردار کرمان و دیگر همکاران وی برای اجرای پیاده‌راه سما، گفت: با پیگیری شورای شهر برای اجرای بوستان بانوان در مناطق، به زودی شاهد افتتاح بوستان بانوان با نام آفتاب توسط شهرداری کرمان خواهیم بود و امیدواریم در تدوین بودجه سال ۹۹ شهرداری، در دیگر مناطق شهر که پارک بانوان ندارند، نیز بوستان بانوان احداث شود.
زهرا لری افزود: با توجه به اینکه فصل بودجه‌ریزی شهرداری است، از رئیس و اعضای شورا و شهردار می‌خواهم مواردی مانند توسعه‌ی حمل و نقل عمومی، توسعه‌ی فضای سبز با رویکرد افزایش تفرجگاه‌ها، توسعه‌ی زیر ساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در متمم بودجه حتما دیده شود.
وی ضمن تشکر از همه‌ی فعالیت‌های شهرداری کرمان گفت: از شهرداری می‌خواهم با توجه اینکه کودکان آینده‌سازان این کشور هستند و بازی در رشد شخصیت اجتماعی و هوش و استعداد آن‌ها تاثیر زیادی دارد و نیز با توجه به اینکه در حال حاضر خانه‌ها، کوچک و آپارتمانی شده‌اند، بودجه‌ای که در متمم برای زیرساخت‌های فرهنگی دیده می‌شود به ساخت سرزمین بازی برای کودکان اختصاص یابد.
لری با اشاره به وجود تعداد زیاد سرزمین بازی در شهرهای شیراز و یزد، در استان‌های همجوار کرمان تاکید کرد: ساخت این گونه فضاها علاوه بر اینکه باعث رشد هوشی و شخصیتی کودکان می‌شود باعث تفریح خانواده‌ها و دوری آنها از افسردگی نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از طرف همه‌ی اعضای شورای شهر از شهردار و دیگر همکاران وی و نیز تمامی دست‌اندرکاران اجرای این پیاده‌راه تشکر و قدردانی می‌کنم.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان نیز در نشست عمومی امشب شورا گفت: احیای بازار قلعه محمود که در مصوبات شورای شهر هم بود، توسط شهرداری کار خوبی است که انجام شده است.
میرحسینی ادامه داد: اکنون پنج‌شنبه‌های فرهنگی توسط شهرداری در این مکان اجرا می‌شود و تاکنون ۱۰۰ میز کاری به ارائه دهندگان صنایع دستی اختصاص پیدا کرده که ۷۰ میز آن فعال است اما برای فعال شدن این بازار، نیاز به همکاری نهادهای مرتبط مثل اوقاف است. مسائلی مثل بسته بودن مغازه‌های این مکان که باعث آلودگی شده، تامین امنیت این مکان و ... از مسائلی است که پیشنهاد می‌شود اعضای شورا، به همراه استاندار و شهردار در پنج شنبه فرهنگی از این بازار، بازدیدی داشته باشند تا مسئولان با اجماع نظر و همکاری این بازار را در خور شان احیا کنند.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات