به زودی لایحه حمایت از محیط بانان تصویب نهایی می شود

به زودی لایحه حمایت از محیط بانان تصویب نهایی می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، جمشید محبت خانی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم، یاد و خاطره ۱۴۰ شهید محیط بان را گرامی داشت و گفت: ایثار و ازخودگذشتگی محیط بانان در دفاع از محیط زیست، به دلیل عشق و علاقه آنها به طبیعت و مخلوقات الهی است.

وی با اشاره به کمبود شدید نیروی محیط بان در کشورمان، خاطرنشان کرد: محیط بانان، پاسدار امانت ها و نعمت های الهی بوده و امروز برای گذر از بحران ها و چالش های زیست محیطی که با آن مواجه هستیم، باید شعار «۸۰ میلیون محیط بان» را بسیار جدی بگیریم.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست در امور انتظامی خاطرنشان کرد: متاسفانه انسان ها برای دستیابی به پیشرفت و توسعه، طبیعت و محیط زیست را به شدت تخریب کرده اند، اما این چیزی جز خودزنی نیست و روز به روز شاهد گسترش بیماری ها و بلایای طبیعی در سطح جهان هستیم.

وی حفظ و حراست از محیط زیست را شرط حیات و بقاء انسان دانست و گفت: امروز همه مردم و مسوولان باید برای حفاظت از محیط زیست همکاری و مشارکت داشته باشند و در این مسیر باید اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگسازی زیست محیطی را با استفاده از ظرفیت های گوناگون پیگیری کنیم.

محبت خانی برخی برنامه ها و اقدامات در راستای حمایت قضائی و بیمه ای از محیط بانان و بهبود وضعیت معیشتی آنها را مورد توجه قرار داد و گفت: تقویت ناوگان موتوری یگان حفاظت، صدور بیمه تکمیلی محیط بانان، پیگیری تصویب لایحه حمایت از محیط بانان و تشکیل کمیسیون تحول محیط بانی در سازمان محیط زیست از جمله این اقدامات است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات