نصب 10 سردیس تا پایان سال در سطح شهر/ برنامه‌های  ...

نصب 10 سردیس تا پایان سال در سطح شهر/ برنامه‌های ...

نصب 10 سردیس تا پایان سال در سطح شهر/ برنامه‌های محلات با محوریت شهروندان باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، در ادامه طرح عصرانه باهنر، روز گذشته احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری از برنامه‌های متعددی در این حوزه بازدید کردند.

رونمایی از سردیس ملک‌الشعرای بهار، اولین برنامه روز گذشته بود و اصولی در حاشیه این مراسم اظهارکرد: استفاده از آرایه‌های هنری همچون نقاشی دیواری، نقوش برجسته یا مجسمه و سردیس، به منظور هویت‌بخشی به مناطق مختلف، بویژه محلات و معابر و خیابان‌ها و ... و همچنین افزایش و ارتقاء حس تعلق خاطر، ظرفیت بسیار خوبی است که حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری با تاکیدات شورا گام های جدی در این زمینه برداشته است.

وی با بیان اینکه این نمادها و اثرهای هنری موجب فهم بهتر و بیشتر نامگذاری‌های معابر می‌شود، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم 10 سردیس در نقاط مختلف شهر نصب کنیم.

دومین برنامه عصرانه باهنر این هفته، بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی زهره دلقندی بود که در سالن استاد ترمه‌چی در چارسوق کوهسنگی در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه بیش از 30 اثر نقاشی مدادرنگی و سیاه قلم به نمایش درآمده است.

بازدید از نمایشگاه «عکس جنگ» ساسان مویدی، سومین برنامه این هفته بود.

ساسان مویدی، عکاسی خود را از سال 1355 در روابط عمومی تلویزیون آغاز کرد و از جمله افتخارات وی میتوان به دریافت لوح زرین بعنوان عکاس برگزیده هشت سال دفاع مقدس در سال 1368 و دریافت لوح تقدیر از وزارت ارشاد و کسب رتبه ممتاز بخش حرفه‌ای جشنواره عکس سینمای جوانان در همان سال اشاره کرد.

شهروندان، محوریت برنامه‌های محلات باشند

آخرین برنامه عصرانه با هنر این هفته، حضور در برنامه شب چراغانی بود که به همت دفتر تسهیلگری محله گلشهر در خیابان شهید آوینی و زورخانه رستم دستان برگزار شده بود.

اصولی در این مراسم با بیان اینکه شهروندان، میزبان اصلی رویدادهایی هستند که در سطح محلات برگزار می‌شوند، گفت: نکته حائز اهمیت برای ما این است که مردم در بخش‌های مختلف شهری، محوریت پیدا کنند و فاصله بین مدیران و تصمیم‌گیران با عموم را به حداقل برسانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد تصریح کرد: شرایط را باید به نحوی مهیا کنیم تا اجرا و برگزاری برنامه‌ها در سطح محلات توسط مردم و شهروندان انجام شود و پیشکسوتان و بزرگان هر محله حضور پررنگ داشته باشند؛ این فضا در حوزه های مختلف باید تسری پیدا کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات