اعتماد به نفس، آموزش های تخصصی  و رعایت اخلاق حرفه ای  ضرورتهای کاری مهندسان جوان

اعتماد به نفس، آموزش های تخصصی و رعایت اخلاق حرفه ای ضرورتهای کاری مهندسان جوان


اعتماد به نفس، آموزش های تخصصی  و رعایت اخلاق حرفه ای  ضرورتهای کاری مهندسان جوان

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان ، مراسم اتیان سوگند مهندسان قبول شده در آزمون ورود به حرفه بهمن ماه ۹۷، روز چهارشنبه ۴ دی ماه باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان، مدیر کل راه و شهرسازی، رییس شورای اسلامی شهر گرگان، مهندسان پیشکسوت، اعضای هیات مدیره و شورای انتظامی سازمان ، برگزار شد.
در این آیین میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: مهمترین موضوع در حرفه شما، اخلاق مداری، تعهد و ایفای وظیفه تخصصی و اصلی در امر نظارت ساختمان است .
غراوی افزود: اشتباه در کار مهندسی ، خطرات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد و به روز رسانی علم مهندسی با شرکت در دوره های آموزشی، استفاده از نرم افزارهای علمی حرفه ای و به روز مهندسی و بکارگیری تجربه مهندسان پیشکسوت ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه بخش ساختمان سهم بسزایی در اقتصاد کشور دارد و ظرفیتی مهم برای توسعه و افزایش اشتغالزایی و تولید است، از مهندسان خواست تاصمن استفاده از مصالح استاندارد در بحث صرفه جویی در مصرف انرژی دقت کافی داشته باشند.
ناطق  از مهندسان جدیدالورود به عرصه مهندسی خواست تا با اعتماد به نفس کارخود را آغاز و با عملکرد مناسب و رعایت قوانین و اخلاق حرفه ای میزان اعتماد عمومی به جامعه را افزایش دهند .

رییس سازمان هم در این آیین گفت:  مهندسی، حرفه ای  خاص و مقدس است که باید برای آن ارزش زیادی قائل شوید. وی با اشاره به اینکه ساختمان یک سرمایه ملی است و  بالاترین مسوولیت ساخت و ساز به عهده مهندسان است تاکید کرد: باید با وجدان کاری به تکالیف و وظایف مهندسی خود عمل نمایند تا سبب رضایتمندی بهره برداران نهایی ساخت و ساز ( شهروندان) شوید.
ابراهیم پور خاطر نشان کرد: هیات مدیره دوره هشتم سازمان بر بحث آموزش مهندسان تاکید فراوان دارد و بدین منظور دوره های آموزشی، سمینارها و همایش های زیادی تاکنون برگزار شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
رییس هیات مدیره سازمان با اشاره به اینکه بخشی از شکایات مرجوعی به شورای انتظامی به دلیل ناآگاهی مهندسان است از قبول شدگان آزمون ورود به حرفه خواست تا با مطالعه بیشتر مباحث مقررات ملی ساختمان ، شرکت در دوره های آموزشی در جهت به روز رسانی علم و دانش خود تلاش نمایند و گزارشات ارسالی به مراجع صدور پروانه را به موقع ارائه نمایند.

رییس سازمان در پایان سخنان خودخاطر نشان کرد: امیدوارم این گردهمایی ها و هم قسم شدن برای حرکت در راستای منافع ملی و سازمان و جلوگیری ازتخلفات ساخت و ساز بیانجامد.

حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان نیز ضمن اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از نظر علمی در وضعیت خوبی است افزود: خطا و اشتباهی که یک مهندس مرتکب شود مختص شخص او‌نیست بلکه مربوط به حرفه مهندسی می شود، بنابراین از مهندسان جدید الورود به عرصه ساخت و ساز خواسته می شود تا با شرکت در دوره های آموزشی سازمان استان جهت بالابردن دانش خود تلاش نمایند.
وی با اشاره به رکود در بخش صنعت ساختمان در چند سال اخیر، افزود با اجرای طرح های دولت و وزارت راه شهرسازی در قالب طرح ملی باز آفرینی شهری انشالله شاهد رونق این صنعت باشیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات