کارگاه بودجه‌نویسی شهرداری‌های مازندران برگزار شد

کارگاه بودجه‌نویسی شهرداری‌های مازندران برگزار شد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، دوره تخصصی توجیهی بودجه سال 99 شهرداری‌های تابعه استان مازندران باحضور قنبریان مدیر کل بودجه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، کارشناسان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران ،کوروش یوسفی عضو و رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری ، شهرداران برخی از شهرهای استان، سید میلاد اسماعیلی طالشی مدیر مالی و محمدرضا امینی مدیر درآمدهای عمومی و املاک شهرداری ساری و نیز  مسئولان مالی و درآمدی شهرداری هاي استان به میزبانی شهرداری مرکز استان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی ضوابط و معیارهای جدید بودجه‌نویسی شهرداری‌ها  و سازمان‌های وابسته به آنها، طی چندین بخش توسط قنبریان مدیر کل بودجه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آموزش داده شد.

قنبریان مدیر کل بودجه سازمان اوقاف و امور خیریه کشوردر توضیح این دوره آموزشی گفت: این دوره آموزشی با هدف آشنایی مدیران شهری استان با ضوابط و معیارهای جدید بودجه‌ریزی شهرداری‌ها که از سال 99 اجرای آن ضروری است ؛ برگزار شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود اجرای این نظام فنی شفاف‌سازی، درآمدها و هزینه به ترسیم واقعی‌تر سیاست‌های اجرایی شهرداری‌ها منجر گردد و هزینه‌های لازم برای اجرای بودجه‌ریزی به عنوان تحولات آتی نظام برنامه‌ریزی در شهرداری ها را فراهم سازد.

شهرداری‌ها در تدوین بودجه سال 99 به شرایط اقتصادی توجه کنند

کوروش یوسفی، عضو شوراي اسلامي شهر ساري با بيان اینکه شهرداری‌ها و اعضای شورای  اسلامی شهر در تدوین بودجه سال 99 حتما باید به شرایط اقتصادی موجود و اسناد بالادستی توجه ویژه ای داشته باشند، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آشنایی شهرداری‌ها با بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی جدیدی است که وزرات کشور ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ساری امروز با افتخار میزبان شهرداران و کارکنان  امور مالی شهرداری‌های استان است از همکاری و تعامل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران قدرداني کرد و افزود: به دلیل تغییرات بنیادی که در بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی شهرداری‌های کشور اتفاق افتاده است ، ماهیت این جلسه نیز با هدف آشنایی مسئولان مالی شهرداری‌ها با بودجه‌نویسی جدید است.

رييس كميسيون بودجه شوراي اسلامي شهر ساري گفت: حضور پررنگ شهرداران و مسئولان امور مالی شهرداری در این جلسه نشان از علاقمندی کارکنان شهرداری‌ها به بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی با رویکرد جدید است.


وی یادآور شد: البته این رویکرد اولین سال خود را تجربه می‌کند، ممکن است شهرداری‌ها در بودجه‌ریزی با چالش مواجه شوند .

یوسفی خاطرنشان کرد: در بودجه‌نویسی سال 99 ،خزانه متمرکز در شهرداری‌ها شکل می‌گیرد و تمام درآمد های سازمان در آن خزانه واریز و از طریق کمیته تخصیص و منابع تقسیم می‌شود .

این عضو شورای اسلامي شهر ساری ،توضیح داد: سازمان‌های تابعه شهرداری پیش از این خودشان درآمد حصول کرده و بر اساس آن هزینه می‌کردند اما اینک تمام درآمدها بایستی از طریق کمیته تخصیص و منابع تقسیم شود این ویژگی‌ها و تغییرات قطعا کار را دشوار می‌کند .

وی آموزش تخصصی دستورالعمل بودجه شهرداری ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: لازمه شکل دهی درست برگزاری کلاس توجیهی بوده که امروز شهرداری ساری افتخار میزبانی آن را داشته است.که بی شک سبب تحولی عمیق در عرصه های گوناگون خواهد شد.

یوسفی با تاكید بر واقعی بسته شدن بودجه سالانه شهرداری‌ها، گفت: چنانچه نظام بودجه‌ای شهرداری بر اساس واقعیات موجود بسته شود، برنامه‌های از پیش تدوین شده شورای اسلامی نیز به راحتی می‌تواند قابلیت تحقق داشته باشد، در غیر این صورت شرایط موجود بر بودجه‌های سالانه حاكم شده و همیشه شاهد محقق نشدن ارقام تعریف شده خواهیم بود.

رییس کمیسیون بودجه شوراي اسلامي شهر ساری در بخش دیگر از سخنانش به درآمد پایدار در توسعه شهری اشاره کرد و افزود: درآمد پایدار دغدغه تمامی شهرداری‌های کشور است، هر شهرداری که به سمت درآمد پایدار برود؛ بی‌شک در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان موفق خواهد بود.

یوسفی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری‌های کشور و استان بر پایه درآمدهای ناپایدار مدیریت می‌شوند، تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم شورا و شهرداری ساری حرکت به سوی ایجاد درآمد پایدار است از اینرو درصددیم تا شاخص‌های ایجاد درامد پایدار را احصا کنیم .اگر چه بخشی از آن در شهرداری و شورا در حال انجام است اما تحقق آن کار دشواری است .

وی جذب اعتبار و ایجاد منابع پوششی را راهبرد افزایش درآمد پایدار دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با تحقق این هدف به درآمد پایدار دست پیدا کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات