وقوع سیل در آذربایجان غربی

وقوع سیل در آذربایجان غربی

در اثر وقوع سیلاب در شهرهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت از توابع استان آذربایجان غربی سه نفر جان خود را از دست دادند.www.BanaNews.ir

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی در این باره گفت: بارش باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب در سه شهرستان شمالی استان، خساراتی جانی و مالی به همراه داشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «جعفر ذوالفقاری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شنبه شب گذشته بارش باران در شهرستان‌های ماکو، چالدران و شوط خساراتی را به این سه شهرستان وارد آورده است.

وی گفت: در شهرستان ماکو، تعدادی از منازل مسکونی دچار آب‌گرفتگی شده بودند که پمپ آب برای تخلیه و بیل میکانیکی به منطقه ارسال شد. ذوالفقاری افزود: در این شهرستان خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و با پیش‌بینی‌های لازم برای سامانه آبرسانی ماکو، امکانات جایگزین در منطقه آماده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی اظهارکرد: در اثر جاری شدن سیلاب در شهرستان چالدران، ۱۹ روستا دچار آب‌گرفتگی شده و فوت یک کودک از این شهرستان گزارش شده است.

وی افزود: در شهرستان شوط بارش باران و تگرگ به روستاهای حسینعلی کندی، کندال و پیامچلی عجم خسارت وارد آورده و یک نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده است.

ذوالفقاری گفت: در جریان بارندگی و جاری شدن سیلاب در این سه شهرستان احشام زیادی تلف شده و به باغات و مزارع منطقه خسارات جدی وارد آمده است. همچنین رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات جان ۱۲ نفر از گرفتار شدگان در سیلاب استان آذربایجان غربی توسط نیروهای جست‌وجو و نجات این سازمان خبر داد. «محمود مظفر» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سیل در ماکو، چالدران، شوط و پلدشت موجب خساراتی به ۵۰ روستا در این مناطق شد و سه نفر از اهالی این روستاها جان باختند.

 

 

    نظرات