طرح اقدام ملی مسکن براساس موجودی زمین در داخل شهرها انجام شد

طرح اقدام ملی مسکن براساس موجودی زمین در داخل شهرها انجام شد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان بوشهر

فرزانه صادق مالواجرد در حاشیه بازدید از طرح‌های شهری دلوار ،اهرم، خورموج و بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: طرح اقدام ملی مسکن با ثبت نام در داخل محدوده شهری که زیرساخت‌های لازم شهری و خدمات در آن وجود دارد و براساس زمین‌هایی که متعلق به دولت بوده برنامه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد: برای عرضه زمین در طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ای ویژه در نظر گرفته شد و از ابتدا تصمیم بر آن شد که مکان‌یابی زمین‌ها بنابر نیاز واقعی تولید مسکن صورت گیرد.

وی ادامه داد: براین اساس ساخت خانه در طرح اقدام ملی در داخل محدوده شهرها و در مکان‌هایی مناسب آغاز می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بعد از پالایشی که از شمار ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود و بنا بر میزانی که به شهرهای مختلف داده شده ثبت‌نام‌های بعدی انجام تا سهمیه هر شهر پر شود.

صادق مالواجرد اضافه کرد: هدف از اقدام ملی مسکن کمک به قشرهایی است که در تهیه و تامین مسکن مشکل دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهمترین رویکرد شورای عالی معماری و شهرسازی توجه ویژه به تغییر رویکرد در تهیه طرح‌های جامع و طرح‌های توسعه عمران است.

صادق مالواجرد اضافه کرد: امروز طرح‌های جامع را باید طرح‌های مساله محور تهیه کنیم و بنا برانچه در شهرها اتفاق می‌افتد بتوانند به مسائل واقعی شهرها پاسخ دهند.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: توجه ویژه به مشارکت مردم دومین رویکرد این معاونت است که این موضوع در مصوبات شورای عالی شهرسازی مشهود است.

وی در خصوص شهرهای دلوار، اهرم، خورموج و  بوشهر گفت: مشکلاتی در طرح‌های شهری دلوار، اهرم و خورموج وجود داشت و قرار شد با توجه به پتانسیل این شهرها این ظرفیت‌ها احصا شود و پیشنهادی که وجود دارد به کمیسیون ماده پنج داده شود اگر با طرح جامع مغایرتی داشت حتما در شورای عالی مطرح و گر نه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌ها مصوبات آن را در کمیسیون ماده پنج گرفته شود.

صادق مالواجرد افزود: در مورد شهر بوشهر محدودیت‌هایی وجود دارد که با بررسی‌های انجام شده این محدوددیت‌ها به خصوص در زمینه زمین‌های  قابل ساخت قرار شد نکاتی را اداره کل راه وشهرسازی  و استانداری بررسی کنند

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات