حمایت مدیریت شهری ارومیه از صادرات محصولات کشاورزی/تا پایان امسال ، تمام تلاش ها بر صادرات سیب معطوف شده است

حمایت مدیریت شهری ارومیه از صادرات محصولات کشاورزی/تا پایان امسال ، تمام تلاش ها بر صادرات سیب معطوف شده است

شهردار ارومیه گفت:  اخیرا تهاتری بین میوه های گرمسیری کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان با محصول سیب استان صورت گرفته است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  محمد حضرت پور صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به فرا رسیدن سالروز 9 دی ماه، روز بصریت و میثاق امت با ولایت،  بیان کرد:  دشمنان هیج وقت دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی دارند اما ما با حضورمان در کنار یکدیگر در سالروز 9 دی ماه مجددا به دشمنان ثابت  کنیم که که مردم ایران از توطئه های دشمن آگاه هستند و همواره توطئه های آنها را خنثی و دشمنان را ناامید خواهند کرد.
وی عنوان کرد:  دشمنان اسلام همواره سعی دارند با فتنه گری ملت ایران را از هم و از ولایت فقیه جدا کنند اما دشمنان  این را بدانند که توهمات آنها واهی است و هرگز نمی توانند  چرا که ملت آگاه ایران همیشه با وحدت در کنارهم،  سرباز و وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران  و وفادار به به لایت فقیه است.
شهردار ارومیه با بیان اینکه با شرکت پرشور در تجمع باشکوه و حماسی بار دیگر بصیرت، وحدت و وقاق و  آگاهی خود نسبت به حیله های دشمن‌ را نشان خواهیم داد، بیان کرد:  از همین تریبون از عموم مردم ارومیه دعوت می کینم  که در مراسم سالروز حماسه 9 دی ماه روز دوشنبه ساعت 10 صبح در مصلی امام خمینی (ره) حضور به هم رسانند.
وی در ادامه با اشاره به جلسه اخیر بررسی مشکلات و موانع صادرات سیب آذربایجان غربی با حضور دستگاه ها، نهادها و ادارات مرتبط و متولی در اتاق بازرگانی، عنوان کرد: جلسه ای با حضورمدیرکل دادگستری آذربایجان غربی به میزبانی اتاق تشکیل یافت که برگزاری این جلسه از جمله  اقدامات مهم و مثبتی بود تا متولیان امر در کنار هم به موقع موانع صادرات سیب را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.
حضرت پور با بیان اینکه اخیرا تهاتری بین میوه های گرمسیری کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان با محصول سیب استان صورت گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر 720 هزار تن سیب در سردخانه های استان  وجود دارد و باید گفت که نگرانی در خصوص صادرات سیب در فرصت باقیمانده وجود ندارد و نگران اصلی این است که در این مدت باقیمانده  نتوانیم در گمرکات حرکت خوبی انجام شود تا سیب از مرز خارج شود.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد که گمرکات با افزایش  به صورت شبانه روزی فعالیت  کنند ومعاونت پیشگیری قوه قضاییه هم ناظر بر اجرا مصوبات شد و سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به اخذ مجوزهای لازم  برای گمرکات جهت تسهیل در امر صادرات سیب اقدام کنند .
شهردار ارومیه  با بیان این که سال گذشته 630 هزار تن سیب صادر شد ابراز امیدواری کرد که با توجه به اینکه بازار سیب استان به کشور های افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق و روسیه و برخی  کشورهای عربی بدلیل کیفیت سیب باز است و  در این خصوص حرکت های خوبی آغاز شود تا سیب تا پایان سال صادر شود و این محصول در سردخانه ها نماند تا کشاورزان در این بخش  متضرر نشوند.
به گفته وی  90 درصد متولی صادرات میوه  به شهرداری ارتباط دارد چرا که سازمان میوه و تره بار  شهرداری شهرهای کشور متولی فروش میوه است و به عبارتی مدیریت شهری حلقه واسط بین صادر کننده و بین کشاورزاست و باید برای آن بازار پیدا کرد و اما نقش اصلی برعهده غرفه داران میدان میوه و تره بار است.
شهردار ارومیه افزود:  تقریبا یک چهارم غرفه داران سازمان میوه و تره بار شهرداری ارومیه در امر صادارات فعال است و روزانه  بیش از 100 خود محصول  کشاورزی از میدان خارج می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که امید است با هماهنگی های لازم اتفاقاتی خوبی برای محصول سیب استان رقم بخورد تا در سایه این اقدامات کشاوزان متضرر نشوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات