هزینه 23 میلیارد ریالی برای نگه‌داشت و اصلاح فضای سبز در منطقه دو

هزینه 23 میلیارد ریالی برای نگه‌داشت و اصلاح فضای سبز در منطقه دو

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو کاشان از صرف هزینه حدود 23 میلیارد ریال برای اقدامات نگه داشت و اصلاح فضای سبز منطقه دو طی نه ماهه سال جاری خبر داد.

محمد مکاری اظهار کرد: صرف هزینه 23 میلیارد و هفتصد و چهل میلیون ریال اعتبار به منظور آبیاری، کوددهی، چمن زنی، سم‌پاشی، علفزنی و آبرسانی بخشی از اقدامات حوزه فضای سبز معاونت خدمات شهری منطقه دو در نه ماهه سال جاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور،حدود 3 میلیون و 239 هزار مترمربع چمن زنی طی 24 دوره ،سم پاشی 6642 اصله درخت طی سه دوره کوددهی کل عرصه چمن به صورت کود سرک (شیمیایی)به مساحت 147 هزار و 600 مترمربع ،کوددهی به صورت مایع در کل عرصه به مساحت 14هکتاردر سه نوبت و مجموعا 52 هکتار و علفزنی معابرطی چهار دوره به وسعت 28 هکتاربه همت حوزه فضای سبز معاونت خدمات شهری منطقه دو انجام شده است.

مکاری افزود: 25 هزار مترمربع هرس پرچین،نگهداری درختان معابر به مساحت 141 هزار و 853 مترمربع، نگهداری چمن به صورت روزانه به مساحت حدود 135 هزار متر مربع، حذف سرشاخه‌های خشک به تعداد 605 اصله و تعویض گل فصلی به مساحت 14811مترمربع در سه نوبت از دیگر اقدامات صورت گرفته طی مدت مذکور بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو در ادامه با اشاره به 368 هزار و 321 مترمربع فضای سبز پارک‌های سطح منطقه دو و تاکید بر ضرورت صیانت شهروندان از فضاهای سبزشهری افزود: استفاده از مشارکت مردمی به عنوان یک نیاز و ضرورت در نگهداری از فضاهای سبز همیشه مطرح بوده و شهروندان باید با همیاری، فضای سبز موجود را به صورت طبیعی و زنده نگه دارند.

مکاری، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مناسب برای توسعه فضای سبز و درختکاری و حفاظت و حراست ازفضاهای سبزشهری گفت: کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی و جذب گرد و غبار از جمله پیامدهای توسعه فضای سبز شهری است که وظیفه ما را در گسترش این گونه فضاها دو چندان می‌کند.

وی در پایان با یادآوری نقش و ضرورت ایجاد بوستان‌های محلی افزود: به منظور ارتقا و توسعه فضاهای سبز منطقه، چهاربوستان محلی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال برای هر بوستان در محدوده فازدو ناجی آباد احداث و دو بوستان دیگر نیز در سطح منطقه دو بهسازی گردید.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات