جذب اعتبار و ایجاد منابع پوششی مهمترين راهبرد افزایش درآمد پایدارشهرداري است

جذب اعتبار و ایجاد منابع پوششی مهمترين راهبرد افزایش درآمد پایدارشهرداري است

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر ساري در اين كارگاه کوروش یوسفی با بيان اینکه شهرداری‌ها و اعضای شوراهای  اسلامی شهر در تدوین بودجه سال 99 حتما باید به شرایط اقتصادی موجود و اسناد بالادستی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آشنایی شهرداری‌ها با نظام جديد بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی است که وزرات کشور ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ساری امروز با افتخار میزبان شهرداران و کارکنان  امور مالی شهرداری‌های استان است از همکاری و تعامل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران قدرداني کرد و گفت: به دلیل تغییرات بنیادی که در بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی شهرداری‌های کشور اتفاق افتاده ، ماهیت این جلسه نیز آشنایی مسئولان مالی شهرداری‌ها با بودجه‌نویسی جدید است.

رييس كميسيون برنامه ، بودجه و حقوقي شوراي اسلامي شهر ساري ادامه داد : حضور پررنگ شهرداران و مسئولان امور مالی شهرداری در این جلسه نشان از علاقمندی کارکنان شهرداری‌ها به بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی با رویکرد جدید است.

وی یادآور شد: البته چون این رویکرد اولین سال خود را تجربه می‌کند، ممکن است شهرداری‌ها در بودجه‌ریزی با چالش مواجه شوند .

یوسفی خاطرنشان کرد: در بودجه‌نویسی سال 99 ،خزانه متمرکز در شهرداری‌ها شکل می‌گیرد و تمام درآمد های سازمان در آن خزانه واریز و از طریق کمیته تخصیص و منابع تقسیم می‌شود .

این عضو شورای اسلامي شهر ساری ،توضیح داد: سازمان‌های تابعه شهرداری پیش از این خودشان درآمد حصول کرده و بر اساس آن هزینه می‌کردند اما اینک تمام درآمدها بایستی از طریق کمیته تخصیص و منابع تقسیم شود این ویژگی‌ها و تغییرات قطعا کار را دشوار می‌کند .

وی آموزش تخصصی دستورالعمل بودجه شهرداری ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: لازمه شکل دهی درست برگزاری کلاس ، توجیهی بوده که امروز شهرداری ساری افتخار میزبانی آن را داشته است و بی شک سبب تحولی عمیق در عرصه های گوناگون خواهد شد.

یوسفی با تاكید بر واقعی بسته شدن بودجه سالانه شهرداری‌ها، گفت: چنانچه نظام بودجه‌ای شهرداری بر اساس واقعیات موجود بسته شود، برنامه‌های از پیش تدوین شده شورای اسلامی نیز به راحتی می‌تواند قابلیت تحقق داشته باشد، در غیر این صورت شرایط موجود بر بودجه‌های سالانه حاكم شده و همیشه شاهد محقق نشدن ارقام تعریف شده خواهیم بود.

رییس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقي شوراي اسلامي شهر ساری در بخش دیگري از سخنانش به درآمد پایدار در توسعه شهری اشاره کرد و افزود: درآمد پایدار دغدغه تمامی شهرداری‌های کشور است، هر شهرداری که به سمت درآمد پایدار برود؛ بی‌شک در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان موفق خواهد بود.

یوسفی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری‌های کشور و استان بر پایه درآمدهای ناپایدار مدیریت می‌شوند، تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم شورا و شهرداری ساری حرکت به سوی ایجاد درآمد پایدار است از اینرو درصددیم تا شاخص‌های ایجاد درامد پایدار را احصا کنیم .اگر چه بخشی از آن در شهرداری و شورا در حال انجام است اما تحقق آن کار دشواری است .

وی جذب اعتبار و ایجاد منابع پوششی را راهبرد افزایش درآمد پایدار دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با تحقق این هدف به درآمد پایدار دست پیدا کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات