فراگیری آموزش های امدادی...

در نشست مدیر منطقه دو شهرداری یزد با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بر ضرورت آموزش های امدادی شهروندان منطقه در مواجهه با بحران تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری یزد - در نشست سید ابوالفضل کشفی با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بر ضرورت آموزش های امدادی شهروندان منطقه در مواجهه با بحران تاکید شد.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد با بیان اینکه افزایش آگاهی های مردم در مورد خطرات ناشی از بلایای طبیعی و ایجاد تغییرات در رفتار آنان هنگام وقوع این مخاطرات امری بسیار ضروری و حائز اهیمت است، گفت: تجربه نشان داده که حتی در کشورهای توسعه یافته و دارای تجارب موفق در امر مدیریت بحران و سوانح، مردم به ویژه در قالب سازمان های مردم نهاد نقش اساسی و حائز اهمیتی را در هنگام بروز حوادث طبیعی، غیر مترقبه و بحران ایفا می کنند.

وی خاطر نشان ساخت: استفاده از توان مردمی و سازمان های مردم نهاد هنگام وقوع حوادث نقشی مؤثری در کمک به امدادرسانی همگانی خواهد داشت که با برنامه ریزی صحیح می توان آن را در شهرهای بزرگ و کوچک نهادینه کرد.

کشفی افزود: عموم شهروندان می توانند با فراگیری آموزش های امدادی همگانی، عمومی و تخصصی، امداد و نجات خود را طوری آماده و سازماندهی کنند که در مقابل مخاطرات بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه همیشه مهیا بوده و در امر مقابله با بحران و کمک رسانی مشارکت داشته باشند.

دکتر محسن حرازی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این نشست اجرا و برگزاری انواع تمرین ها را در افزایش آگاهی های مردم در مورد مخاطرات بلایای طبیعی حائز اهمیت دانست و افزود: اجرا و ساماندهی این تمرین ها نیز به معنای شبیه سازی شرایط بحرانی است که علاوه بر سنجش عملکرد برنامه ها، در افزایش آگاهی مردم و آموزش مقابله با بحران هایی مخصوصاً سیل و زلزله مفید خواهد بود.

آموزش پیشگیری، آمادگی شهروندان در مواجهه با بحران، تهیه برنامه های لازم، اطلاع رسانی به موقع، جلوگیری از ایجاد رُعب و وحشت و بروز شایعات در اذهان عمومی، برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان از جمله این برنامه ها خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات