با تعلل وزارت نفت، ناچار به خرید سوخت کمسولفور از فجیره هستیم/ توقیف و جریمه کشتیهای ایرانی به دلیل نداشتن سوخت استاندارد
دبیر اتحادیه مالکان کشتی اظهار داشت: کشتیهای ایرانی اگر از سوخت کمسولفور استفاده نکنند در بنادر خارجی توقیف میشوند و اجازه پهلودهی به ناوگان ایرانی داده نمیشود. مبنی بر اینکه در صورت تامین سوخت کمسولفور از کشورهای خارجی چه تاثیری در قیمت تمام شده کالا خواهد داشت، گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینههای یک کشتی را هزینههای سوخت شامل میشود و با توجه به اینکه سوخت کمسولفور در کشوری مانند سنگاپور ۷۵۰ دلار قیمتگذاری شده، تامین این سوخت از کشورهای خارجی ۱. وی تاکید کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد کالاها از طریق دریا وارد ایران میشوند که اغلب این کالاها هم از کالاهای اساسی هستند و اگر وزارت نفت و پالایشگاهها نتوانند سوخت کمسولفور را در داخل تولید و تامین کنند، شرکتهای کشتیرانی به ناچار باید این سوخت را از کشورهای خارجی بخرند که این باعث افزایش قیمت تمام شده حمل کالا میشود. دبیرکل اتحادیه مالکان ...
متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)
نظرات