مشکل موجود در کارخانه لوله‌سازی

مشکل موجود در کارخانه لوله‌سازی

www.BanaNews.irعضو شورای کارگری کارخانه لوله‌سازی خوزستان گفت: مشکل موجود در کارخانه لوله‌سازی خوزستان تنها با مشارکت دولت و بخش‌ خصوصی قابل حل است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غدیر سواعدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خوزستان، اظهار کرد: تا زمانی که دولت در مشکلات کارخانه لوله‌سازی خوزستان ورود نکند، قطعا این مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در شرایطی که بخش‌ خصوصی نیز قصد ورود به این کارخانه را داشته باشد، نیازمند امنیت شغلی و مالی است، در غیر این صورت بخش‌ خصوصی با هر اندازه توان مالی، بدون داشتن ضمانت امنیتی برای اموال و کارش از طرف دولت، قادر به سرمایه‌گذاری در این کارخانه نخواهد بود.

سواعدی با اشاره به این ‌که در حال حاضر بانک ملت با توجه به طلب ۱۰ میلیارد تومانی خود از کارخانه، مالکیت بخشی از آن را به‌دست آورده، تصریح کرد: این بانک قسمتی از کارخانه را در مزایده قرار داده، اما تا این لحظه کسی برای خرید آن متقاضی نشده است.

وی تصریح کرد: کارگران کارخانه طی نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری، خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به وضعیت کارخانه لوله‌سازی خوزستان و کارگران آن شده‌اند.

سواعدی با بیان این‌ که هم‌اکنون کارگران این کارخانه حدود ۲۲ ماه حقوق معوقه دارند، ‌گفت: بعضی از نیرو‌ی‌های کارخانه حدود سه سال است که بازنشسته شده‌، ولی به حق و حقوق خود نرسیده‌اند.

این عضو شورای کارگری کارخانه لوله‌سازی خوزستان یادآور شد: همه مسوولان استان با برگزاری نشست‌های متعدد در تلاش هستند مشکل این کارخانه را رفع کنند، ولی با وجود وعده‌های مختلف، شاهد هیچ‌گونه پیشرفتی در بهبود وضعیت کارگران و کارخانه نیستیم.

وی با اشاره به دستور معاون وزیر صنایع و معادن مبنی بر بخشش غیبت ۱۶۰ نفر از نیروهای این کارخانه به‌منظور رفع مشکل بازنشستگی آن‌ها گفت:‌ این دستور طی یک مصوبه سه جانبه بین اداره کار، اداره کل صنایع و سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید، اما تا این لحظه این مصوبه تنها یک نوشته بوده و هیچ‌گونه اقدام عملی در جهت آن انجام نشده است.

 

 

    نظرات