برگزاری شب‌های فرهنگی ارزروم و اصفهان در تبریز

برگزاری شب‌های فرهنگی ارزروم و اصفهان در تبریز

به گزارش شهریار، سعید حاجی زاده در حاشیه مراسم فرهنگی و ادبی تبریز که در شهر ارزروم برگزار شد، گفت: تبریز یک شهر تاریخی و فرهنگی بوده که ظرفیت های گردشگری آن متناسب با این قدمت در سطح کشور و جهان به خوبی معرفی نشده است و البته از سال ۲۰۱۸ و بعداز انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام استارت این موضوع زده شد.

او ادامه داد: بعداز رویداد تبریز ۲۰۱۸ تلاش ها برای معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری و فرهنگی این شهر به عنوان یکی از قطب های توریستی کشور دوچندان شده است و می خواهیم از این پتانسیل ها و توانمندی های فرهنگی و گردشگری برای توسعه بیشتر تبریز و جذب گردشگر استفاده کنیم.

سعید حاجی زاده افزود: در حوزه بین الملل تلاش می کنیم برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در شهرهای خواهر خوانده تبریز برگزار کرده و زمینه جذب گردشگران خارجی را فراهم کنیم که یکی از همین برنامه ها برگزاری شب فرهنگی تبریز در ارزروم بود که مورد توجه و اقبال شهروندان ارزروم قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در کنار این مراسم از ترجمه ترکی استانبولی دیوان پروین اعتصامی در ارزروم نیز رونمایی شد، گفت: همچنین در شهر ارزروم نمایشگاه عکس معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری تبریز برگزار شد.

او افزود: برای برگزاری شب های فرهنگی ارزروم و اصفهان در تبریز توافق اولیه انجام شده و پس از طی مراحل قانونی لازم برنامه ریزی صورت می گیرد.

حاجی زاده گفت: معرفی تبریز فقط به کشورهای دیگر محدود نمی شود و تلاش داریم تا این شهر تاریخی و فرهنگی را در سطح کشورمان نیز معرفی کنیم و به همین منظور شب فرهنگی اصفهان در تبریز برگزار می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات