تذکرات مهم اسفندیار عشوری در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری

تذکرات مهم اسفندیار عشوری در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، متن کامل اظهارات و تذکرات اسفندیار عشوری در این جلسه به شرح زیر است:

* در همین بوستان ولایت با پیمانکار 150 هزار تن قرار داد بالاست بسته شد. اگر در همین 6 هکتار بوستان ولایت، ساختمانی وجود نداشته باشد، فضای سبزی نباشد این 150 هزار تن فقط پخش شود ارتفاع بوستان از دو طرف خیابان باید یک متر و 34 سانتی متر بالا آمده باشد!

* در بحث لایروبی گفتند 3 کیلومتر مسیر لایروبی شده است. صد و دو هزار سرویس قرار داد بسته شده است اگر از ساری تا مشهد این کامیون ها به هم متصل شوند، مشهد را رد خواهند کرد. اگر این طور حساب کنیم 4 هزار میلیارد می شود 20 هزار میلیارد. به نظر می رسد یادآوری بعضی نکات هم به شهردار و هم به رئیس شورا ضروری است.

* نامه ای را سازمان بازرسی در خصوص واگذاری سکوی زباله ارسال نموده است. بار ها و بارها در جلسه گفته شد که این واگذاری غیر قانونی است و مراحل انجام مزایده غیر قانونی انجام شده است. بازرسی نامه ای ارسال کرده که متاسفانه به رویت اعضای شورا نرسیده. نامه ای که باید به رویت رئیس شورا و اعضا می رسید و در اختیار کمیسیون مربوطه قرار می گرفت. با صرف نظر از تبانی که شکل گرفت، سه ، چهار تخلف اساسی صورت گرفته که بزودی مشخص خواهد شد : 1- ضمانتنامه ها تاریخ گذشته هستند 2- زمان کارشناسی سپری شده بود 3- در بحث پرداخت ها جالب است چک هایی که شهرداری به یکی از این پیمانکارها داده بود، عیناً همان چک ها در وجه شهرداری ساری کارسازی شد. به یکی از پیمانکارها گفتند یا برو کنار یا آن عددی را که ما می گوییم قیمت گذاری کن.

* در پیش نویس ارائه شده توسط حسابرس شهرداری ساری در سال 96 چند مورد هست. 75 مورد ایراد گرفته شده است. قسمت عمده آن عدم رعایت آیین نامه مالی شهرداری ها توسط شهرداری ساری است. از ریاست شورا انتظار می رفت تا یک نسخه از پیش نویس ارائه شده را به منظور مطالعه و اظهار نظر برای اعضای شورا می فرستاد.

* با توجه به مواردی که بنده در گذشته در خصوص مسائل درآمدی و تهاتر مطرح می کردم که زمینه دلالی و واسطه گری و فساد در شهرداری ایجاد شده بود، از شهردار تقاضا دارم که با جدیت این موضوع را پیگیری نماید چرا که امروز تعدادی از چک های صادر شده شهرداری در یکی از بانک ها معامله می شود. از شهردار می خواهم به همراه حراست شهرداری این مسئله را پیگیری کند تا از دلالی و فروش چک جلوگیری شود.

* در خصوص پرداختی ها به پیمانکار، شما (شهردار) پروژه هایتان شناسنامه ندارند. یک پیمانکار می آید 7 ، 8 عدد قرارداد دارد و تمام پرداختی هایش سر جمع انجام می شود. برای مثال آن پیمانکاری که چند پروژه را همزمان در اختیار دارد، مشخص نیست برای کدام پروژه چه مبلغی را دریافت کرده است. مثلاً پیمانکار در پروژه ای در خیابان فرهنگ چه مبلغی گرفته و در بلوار کشاورز و سکوی زباله چه مبلغی را دریافت کرده است باید پروژه ها شناسنامه دار باشد تا پرداختی ها به پیمانکار مشخص باشد.

* مورد بعدی اینکه ما 64 هزار متر مربع زمینی را تملک کردیم و پس از تغییر کاربری، 290 هزار متر مربع مجوز تجاری، خدماتی و اداری صادر کردیم که ارزش ریالی آن بالای 65 میلیارد تومان است. من از مهندس قبادی معاون محترم شهرسازی شهرداری خواستم که برآوردی انجام دهند و حرفم را تأیید می کنند. ما برای 62 هزار متر مربع زمین در بلوار خزر بعد از دنیای آرزو و 290 هزار متر مربع پروانه فقط 62 میلیارد تومان دریافت کردیم! خواهش می کنم از آقای شهردار که این موضوع را بررسی کند. هیچ کدام از اینها مصوبه شورا ندارد.

* در پروژه دنیای آرزو قدرالسهم خود را بدون مجوز شورا به شریک پروژه واگذار کرد در واقع به ازای وامی که به بانک شهر بدهکار بود تهاتر کرد. در حالیکه اگر مصوبه شورا داشت باید به مزایده گذاشته می شد.

* بعضی از گزارش ها را در مجموعه شهرداری دستکاری و اصلاح می کنند چنانکه در پروژه ساختمان مهرگان با اعمال نفوذ عوارض 25 میلیارد تومانی صدور پروانه به یک میلیارد تومان می رسد. چطور این رقم تغییر کرد؟ آقای شهردار این موضوع را شخصاً پیگیری نمایند. اگر لازم باشد اسم مالک را هم اعلام می کنم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات