برگزاري دوره آموزشي تكنيك هاي حل مسئله و مديريت ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق آذربايجان غربي، مديران به طور مداوم و اغلب تحت فشار بايد تصميمات مختلفي بگيريد و سازمان ها نيز به دنبال اين هستند كه مديرانشان بهترين تصميمات ممكن را بگيرند. تكنيك ها و توصيه هاي مختلفي براي حل مسئله و تصميم گيري صحيح وجود دارد، در همين راستا نيز مديران شركت توزيع نيروي برق آذربايجان غربي با حضور در كارگاه آموزشي تكنيك هاي حل مسئله و مديريت مشاركتي را فرا گرفتند.

در اين كارگاه آموزشي با تدريس دكتر فيضي و به مدت ? ساعت برگزار شد، در خصوص يادگيري مراحل اساسي حل مسئله، بدست آوردن راه حل براي مشكلات سخت و معماهاي زندگي، حل تعارض ها، يادگيري مراحل تصميم گيري، انجام تصميم گيري هاي سخت و تصميم گيري در مورد موضوعات مهم زندگي و شناخت عوامل موثر در تصميم گيري هاي شخصي آموزش هاي لازم به حاضرين ارائه شد .

فيضي مدرس كارگاه "تكنيك هاي حل مسئله و مديريت مشاركتي" گفت : براي كسب مهارت در حل مسائل ابتدا بايد وجود مسائل و مشكلات در زندگي را يك امر طبيعي و حتي لازمه زندگي بشر بدانيم. بعضي از مردم اين موضوع را امري غيرطبيعي مي دانند و بنابراين در رويارويي با كوچكترين مشكلات، دچار ناراحتي و استرس مي شوند. و بديهي است كه با وجود استرس و نگراني نمي توان انتظار برخورد مناسب با مشكلات را داشت. به همين دليل اين افراد معمولا در مواجهه با مسائل حالت انفعالي دارند و حتي قادر به حل اصولي ساده ترين مسائل نيز نيستند و اغلب از حل مسائلشان طفره ميروند و آنها را به تعويق مي اندازند ولي افرادي كه مسائل و مشكلات را جزيي از زندگي روزمره مي دانند، خود را براي مواجهه با آنها نيز آماده كرده اند. اين افراد با بروز هر مشكلي، بدون دغدغه و با فكري باز و مسلط، نسبت به حل آن اقدام مي كنند.

وي افزود: موضوعي كه در حل مسائل، نقش كليدي دارد، توانايي توليد ايده هاي متعدد براي هر مسئله است بايد توجه داشت كه هر چه تعداد ايده ها و راه حل هاي توليد شده بيشتر باشد، احتمال رسيدن به يك راه حل كارآمدتر، بيشتر خواهد بود اما چگونه توانايي توليد ايده هاي متعدد را كسب كنيم؟ بديهي است كه براي كسب مهارت در هر زمينه اي، آموزش و تمرين مستمر لازم است. در زمينه كسب مهارت براي توليد ايده هاي متعدد نيز برخورداري از تفكر خلاق و تمرين تكنيكهاي خلاقيت و به خصوص تكنيك بارش فكري مي تواند بسيار راه گشا باشد . پس از توليد راه حل هاي فراوان براي حل مسئله، نوبت به انتخاب بهترين و كاراترين ايده ها، با كمك تفكر منطقي مي رسد در اين مرحله ممكن است لازم باشد، بعضي از ايده ها تعديل و يا با هم تركيب شوند و ايده هاي جديدي به وجود آيند در هر صورت مهارت فرد در تفكر خلاق، ايده پردازي و بالاخره تفكر منطقي، موجب رسيدن به راه حل هاي منحصر به فرد و كارآمد مي شود.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات