فن‌آوری تولید سیستم‌های روشنایی کم مصرف در کشور بومی‌سازی شده است

فن‌آوری تولید سیستم‌های روشنایی کم مصرف در کشور بومی‌سازی شده است

www.BanaNews.irکارشناس فنی یک شرکت فعال در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی گفت: هم اکنون سیستم‌های روشنایی برخوردار از فن‌آوری روز دنیا با مصرف پایین که قابل رقابت با برندهای معتبر جهانی است در ایران تولید می‌شود و فن‌آوری مربوط به آن بومی‌سازی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عزیز دهقان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: کیفیت سیستم‌های روشنایی تولیدی در کشور قابل رقابت با انواع خارجی آن است و این امر بخوبی در آزمایشگاه‌های معتبر علمی قابل اثبات است.

دهقان ادامه داد: امروزه استفاده از سیستم‌های روشنایی پرمصرف در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع شده و در این راستا در نظر داریم بخشی از فن‌آوری مربوط به تولید لامپ‌های LED به عنوان نسل آینده سیستم‌های روشنایی کم مصرف را نیز بومی سازی کنیم.

این کارشناس فنی افزود: صرفه‌جویی و قناعت امر پسندیده‌ای است که هم توصیه‌های دینی فراوانی در مورد آن شده و هم مصالح ملی کشور نیز توجه به این امر را اقتضا می کند و در این میان نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه داریم و نقش رسانه‌ها در بسترسازی برای آن انکارناپذیر است.

وی اظهار داشت: هوشمندسازی کنتورهای برق یکی از پروژه‌های ملی است که وزارت نیرو آن را با جدیت دنبال می‌کند و در این راستا ضروری است به تعداد مشترکان برق در کشور کنتورهای هوشمند تولید شود.

دهقان یادآور شد: هوشمندسازی کنتورها یکی از موضوعات جدید در ایران است اما با این وجود، هم اکنون فن آوری مربوط به تولید این کنتورها که فن‌آوری پیشرفته‌ای نیز است در داخل کشور بومی سازی شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع گام‌های خوبی در کشور برای تولید لوازمی که در زمینه صرفه جویی انرژی موثر هستند برداشته شده است.

دهقان تصریح کرد: تحریم های اعمالی علیه کشورمان تبدیل به فرصت شده و این در حالی است که بسیاری از کشورهای دنیا در صورت کوچکترین تحریمی دچار فروپاشی اقتصادی می شوند اما هر روز در رسانه ها شاهد بروز پیشرفت‌های چشمگیری فنی و اقتصادی در زمینه های مختلف در کشورمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار است که شرکت متبوعش در نمایشگاه بین المللی صرفه‌جویی انرژی شرکت می کند گفت: هم اکنون با توجه به بالا بودن تعرفه برق در بخش دولتی، این بخش استقبال بیشتری از مباحث مربوط به بهینه‌سازی مصرف برق داشته و در صورت فرهنگ‌سازی مناسب مردم و بخش خصوصی نیز از مباحث بهینه‌سازی مصرف انرژی استقبال بیشتری خواهند کرد.

دهقان در پایان ضمن انتقاد از برگزاری نمایشگاه در ایامی که بعلت تعطیلات چند روزه بسیاری از فعالان اقتصادی نتوانسته‌اند فرصت حضور در آن را پیدا کنند خواستار برگزاری دوره‌های بعدی این نمایشگاه در زمان مناسب‌تری شد.

یادآور می شود سومین نمایشگاه بین المللی صرفه جویی در انرژی از روز چهارشنبه هفته گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز بکار کرد و تا روز شنبه هفته‌جاری (۲۵ تیرماه) ادامه داشت.

 

    نظرات