۲۱۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع زمین در استان بوشهر رفع تصرف شد

۲۱۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع زمین در استان بوشهر رفع تصرف شد

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی استان بوشهر،

فرزاد رستمی در آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: ارزش هر مترمربع این عرصه‌ها به صورت میانگین ۵۰۰ هزار تومان است.

وی وسعت عرصه‌های ملی استان بوشهر را  ۴۲ هزار هکتار عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: امروز مهمترین رویکرد یگان حفاظت پیشگیری قبل از تصرف و برخورد با سودجویان و زمین‌خواران است که با قوت اجرا می‌شود.

رستمی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین تصرف‌ها در شب و روزهای تعطیل صورت می‌گیرد یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی با تمام توان به صورت ۲۴ ساعته با انجام گشت‌های مستمر از وقوع هرگونه زمین‌خواری پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در شهرهای مختلف استان بوشهر با توجه به ارزش زمین میزان تصرف‌ها مختلف است ادامه داد: در زمان حاضر بیشترین تصرف‌ها در شهر برازجان شهرستان دشتستان انجام می‌شود برهمین اساس فرمانده یگان حفاظت این اداره کل یک روز در هفته برای بررسی و کنترل در این منطقه حضور یابد.

وی اظهار داشت: همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای برخورد با متخلفان و سودجویان در عرصه زمین‌خواری ضروری است.

رستمی اضافه کرد: اجرای حکم و قانون در مورد  تصرف‌های غیرقانونی و برخورد با متخلفان و سودجویان با توجه به تبعات اجتماعی باید اجرا شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پیشگیری از اولویت‌های این سازمان برای حفظ عرصه‌های ملی است و تنها از این راه می‌توان از تعداد پرونده‌های تشکیل شده در محاکم قضایی پیشگیری کرد.

سرهنگ جواد خردمند افزود: تا جایی که مساله تصرف امنیتی نشده باید یگان حفاظت اقدام کند و در غیراین صورت با مشارکت مدیرکل و حراست سازمان و همکاری پلیس از هرگونه زمین‌خواری جلوگیری شود.

وی گفت: هنوز کارت ضابط قضایی برای یگان حفاظت صادر نشده‌است ولی با دستورالعمل دستگاه قضایی این کار در حال انجام است.

خردمند اضافه کرد: در هر منطقه از کشور تصرف زمین‌های دولتی به صورت و شکل خاصی انجام می‌شود که با حضور یگان حفاظت تلاش می شود در مقابل این افراد سودجو ایستاد و از عرصه‌های ملی مراقبت کرد.

وی افزود: حفاظت سازمان زمین و مسکن از جمله یگان‌هایی است که برای جوان‌سازی نیروهای خود اقدام کرده‌است.

خردمند یادآور شد: با عملکرد مناسب یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر این استان در ۲ ماه گذشته در زمینه حفاظت از عرصه‌های ملی جزو پنج استان برتر کشور معرفی شده‌است.

وی گفت: همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه‌ها برای رفع این دغدغه وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور عنوان کرد: اولویت نخست این یگان حفاظت پیشگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی است و باید کاری کنیم که با حضور مقتدرانه، پوشش مناسب انتظامی و استفاده از امکانات روز از تصرف اراضی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای حکم دستگاه قضا برای برخورد با متصرفان باید با هماهنگی دستگاه قضایی و سازمان راه و شهرسازی انجام شود، اظهار داشت: تلاش شده تا افسران باتجربه انتظامی، اطلاعاتی و اداری در این یگان‌ها به کار گرفته شوند.

در این آیین سرتیپ دوم مظفر ابراهیمی به عنوان فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی معرفی و از خدمات رسول عباس زاده تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات