آخرين وضعيت كيفيت سوخت توزيعي در كشور

آخرين وضعيت كيفيت سوخت توزيعي در كشور


سرپرست دفتر پايش فراگير سازمان حفاظت محيط زيست ضمن اشاره به بهبود كيفيت سوخت گازوئيل و بنزين در كشور طي مهر و آبان نسبت به ابتداي امسال گفت: بر اساس نمونه‌ برداري‌هاي انجام شده كيفيت سوخت كشور نزديك به حد استاندارد بود و از اين رو آلودگي هوا در كلانشهرهاي كشور طي اين مدت ارتباطي به كيفيت سوخت نداشت.
به گزارش«پارما» زهرا سماعي در گفت و گو با ايسنا درباره آخرين وضعيت كيفيت سوخت در كشور اظهار كرد: طي پاييز امسال به صورت تصادفي از 163 جايگاه توزيع سوخت در محورهاي مواصلاتي - كه در قانون هواي پاك از آن‌ها نامبرده شده - نمونه‌برداري صورت گرفته است.

وي افزود: خوشبختانه گوگرد موجود در نفت گاز در بيشتر جايگاه‌ها نسبت به ابتداي امسال وضعيت بهتري داشت و بيشتر نمونه‌ها در حد استانداردPPM 50 بود. در برخي ديگر از نمونه‌ها نيز محتواي گوگرد در حد 100 PPM  بود اما بايد اين نكته را در نظر داشته باشيم كه سال‌هاي گذشته گوگرد موجود در سوخت گازوئيل حدود 600 تا 700 و حتي تا 1000 PPM بود و اين نشان مي‌دهد كه سوخت گازوئيل به استاندارد نزديكتر شده است.

سرپرست دفتر پايش فراگير سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه با اشاره به اينكه در برخي از نمونه‌ها ميزان گوگرد نفت گاز زير 50 PPM و در برخي نمونه‌ها به طور تصادفي حدود 250 PPM بود، تصريح كرد: به‌طور مشخص در شهر تهران عدد بالاي 100 PPM براي گوگرد گازوئيل نداشتيم.

به گفته سماعي اين نمونه‌برداري‌ها نشان مي‌دهد كه آلودگي هوا در كلانشهرهاي كشور طي مهر و آبان ارتباطي به كيفيت سوخت گازوئيل نداشت. طي سال گذشته كيفيت اين سوخت از حد استاندارد فاصله بيشتري داشت اما با اين وجود روزهاي آلوده كمتري در كلانشهرها داشتيم.

وي در ادامه با بيان اينكه محتواي گوگرد بنزين در شهرهاي كشور نيز مورد بررسي قرار گرفته است، گفت: محتواي گوگرد در اين سوخت طي ماه‌هاي مهر و آبان نوساناتي داشته و به‌صورت يكنواخت نبوده است. در برخي جايگاه‌ها محتواي گوگرد بنزين زير 50 PPM و در برخي ديگر حدود 80 PPM گزارش شده است همچنين ميزان گوگرد بنزين طي دو ماه ابتدايي پاييز نيز وضعيت بهتري نسبت به ابتداي سال داشت.

به گزارش ايسنا، ابتداي مهر ماه امسال سازمان حفاظت محيط زيست و شركت كنترل كيفيت هواي تهران اعلام كردند كه نمونه‌برداري‌هاي صورت گرفته از سوخت بنزين در تهران نشان مي‌دهد كه غلظت گوگرد در كليه نمونه‌ها - شامل بنزين معمولي و سوپر - در تابستان سه برابر حد مجاز بود.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات