پرورش جامعه مسئولیت‌پذیر هدف نهایی آموزش‌های شهروندی است

پرورش جامعه مسئولیت‌پذیر هدف نهایی آموزش‌های شهروندی است

امیرحسین عبدلی در برنامه رادیویی #صبح_سیلک گفت: آموزش زیرساخت مهم توسعه در تمام سطوح اجتماعی و اقتصادی به شمار می‌رود و هدف نهایی که از آن مدنظر قرار دارد تزریق حس مسئولیت‌پذیری به شهروندان است.

وی، مشارکت پذیری را نتیجه القای حس مسئولیت‌پذیری دانست و خاطرنشان کرد:شهروند مسئولیت‌پذیر و مشارکت جو می‌تواند در تمام چالش‌ها اعم از حوادث طبیعی، زیست محیطی، اقتصادی و...به میدان آمده و از وقوع بحران‌های غیرقابل کنترل جلوگیری می‌کنند.

مسئول آموزش شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، مشارکت شهروندان در برهه‌های مختلف را یادآور شد و گفت: هر زمانی که مدیریت شهری دست یاری‌گر خود را به سوی شهروندان دراز کرده با پاسخ مثبت و مسئولانه آنان مواجه شده است.

عبدلی با اشاره به آموزش‌های فراگیر و تخصصی شهرداری به شهروندان، دانش آموزان را جامعه هدف آموزش‌های فراگیر دانست و برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری را در این راستا عنوان کرد.

وی، نقش شهرداری در آموزش‎های شهرداری به صورت مستقیم و غیرمستقیم را خاطرنشان کرد و افزود: شهرداری آموزش را وظیفه خود می‌داند و از تمام ظرفیت‌ها اعم از فرهنگسراها، بخش خصوصی، سمن‌ها برای انتقال باید و نبایدها به شهروندان بهره می‌گیرد.

مسئول آموزش شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی مختلف این سازمان در حوزه ترافیک، اجرای برنامه «سر، کلاه و زندگی» برای دومین سال متوالی در فرهنگسرای معراج را متذکر شد.

عبدلی، با یادآوری سالگرد وقوع زلزله بم، به موضوع تاب آوری شهری به معنای میزان توانمندی، مقاومت فضا و کالبد شهری در برابر حوادث اشاره و عنوان کرد:شهرداری‌ها می‌توانند از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم در تاب آوری شهری نقش آفرین باشند.

وی اضافه کرد: رعایت استانداردهای ساخت و ساز، مقاوم سازی،کیفیت مصالح و مقاومت در برابر زلزله، نوع شیب، نقشه و...مواردی است که کارشناسان شهرداری برای صدور پروانه‌های ساختمانی به آن توجه می‌کنند.

عبدلی، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی را از جمله اقدامات مهم در برابر حوادث ذکر کرد و نقش مدیریت شهری را در هر کدام از این مراحل متذکر شد.

نداسادات سیدهاشمی فعال گردشگری نیز در این برنامه به تشریح آموزش‌های شهروندی در حوزه گردشگری پرداخت و برخی از اصول برخورد با گردشگر را با ذکر نمونه‌های مختلف در این زمینه تبیین کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات