از مجموعه پتانسیل خانه مشروطیت خوب استفاده نشده است

از مجموعه پتانسیل خانه مشروطیت خوب استفاده نشده است

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، عباسعلی جوادی  و اصغر برشان از خانه مشروطیت اصفهان بازدید کردند، در ابتدای این بازدید مدیر و مسئول گردشگری خانه مشروطیت، به توضیح کامل وضعیت و چگونگی تبدیل این خانه به یک مکان گردشگری توضیحاتی ارائه نمودند.

عباسعلی جوادی پس از بازدید از خانه مشروطیت اظهار داشت: این خانه نیازمند تعمیرات و بازسازی مداوم است، این اتفاق از این جهت مهم است که چنین خانه‌هایی باید برای آیندگان بیش از پیش شناخته شود تا تاریخ معاصر ایران نیز کاملا مشهود باشد و انتظار می‌رود که از این خانه بازدید بیشتری به عمل بیاید و باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشید تا گردشگر بیشتری جذب کنید.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: طی سال‌های گذشته ما با کاهش بودجه این قبیل مراکز مواجه هستیم که همچنان هم ادامه دارد و باید این مراکز به خودکفایی برسند. از سوی دیگر باید بررسی‌هایی انجام شود که مشخص باشد که چنین مکان‌ هایی آیا می‌تواند توسط بخش خصوصی اداره شود یا خیر؟

جوادی خاطرنشان کرد: خانه مشروطیت ظرفیت گردشگری داخلی دارد و باید بر روی این موضوع تاکید شود.

اصغر برشان نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی شهر اظهار داشت: برخی از خانه های تاریخی در اختیار شهرداری قابل واگذاری به نهادهای دیگر و برخی دیگر را می توان به بخش خصوصی واگذار کرد که باید این مهم روی بدهد، اما  تعدادی از این خانه‌ها آمیخته با آمیزه های شهری هستند که نیازمند نگه داری توسط شهرداری بوده و باید به آنها جدی تر از گذشته پرداخته شود.

برشان افزود: از مجموعه پتانسیل خانه مشروطیت خوب استفاده نشده است و برای این کار باید میراث فرهنگی و دانشگاه ها ارتباطشان را با این خانه بهبود ببخشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این خانه نیازمند پویایی و نشاط بیشتری است و حضور دانش آموزان و دانشجویان می تواند یک عامل مهم در این زمینه باشد و با فعالیت های فرهنگی مکمل، می توان حضور افراد را در این خانه افزایش داد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات