آمار اخراج از کار در تهران؛ ۱۵ هزار نفر

آمار اخراج از کار در تهران؛ ۱۵ هزار نفر

www.BanaNews.irرییس سازمان کار استان تهران تعداد افراد خروجی از کار این استان را در سال گذشته ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: کد بیمه، ملاک اصلی شناسایی اشتغال جدید است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی رفیعی در گفت‌وگو با مهر آمار کل اشتغال ایجاد شده در استان تهران را طی سال گذشته ۲۶۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ما همیشه با گروه‌هایی به عنوان ورودی به بازار کار و خروجی از آن مواجه هستیم.

وی در خصوص وضعیت بیکاران استان تهران گفت: به صورت کلی اینگونه افراد جزو ورودی‌های به بازار کار محسوب نمی‌شوند که ممکن است در برخی ماه‌ها کمتر و در برخی ماه‌ها نیز بیشتر باشند. این مقام مسوول در سازمان کار استان تهران تاکید کرد: آنچه که ما آن را اشتغال جدید محسوب می‌کنیم در واقع بیمه‌شده‌های جدیدی هستند که بتوانیم کد بیمه‌ای آنها را مبنا قرار دهیم. به گفته رفیعی، افرادی که از کار خود به صورت قطعی اخراج شده باشند با افرادی که به اداره کار دادخواست داده‌اند تفاوت دارد، ولی با این حال حدود ۱۵ هزار نفر در سال گذشته اخراج شده‌اند. وی افزود: با این حال بیشتر این افراد دوباره به محیط‌های دیگر کاری برگشته‌اند مانند شاغلان پیمانکاری که پس از اتمام یک پروژه، کار دیگری را شروع می‌کنند.

 

 

    نظرات