حاکمیت تفکر سیستمی و یکپارچگی داده ها در حوزه آب کشور ضروری است

معاون دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: مشکل ما جایی است که تفکر سیستمی و یکپارچگی داده ها در توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و استفاده حداکثری از تحول و هوشمند سازی اداری در حوزه آب کشور حاکم نمی باشد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «علی پرنیان» معاون دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در دومین روز نشست منطقه ای با حضور معاونین برنامه ریزی و مدیران فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت مادر و شرکت های آب منطقه ای، اظهار کرد: مشکلی که در حوزه صنعت وجود دارد این است که در مواقع اطلاعات درستی جهت اتخاذ تصمیم به موقع در دسترس  نمی باشد و مشکل ما جایی است که تفکر سیستمی و یکپارچگی داده ها در  توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و استفاده حداکثری از تحول و هوشمند سازی اداری در حوزه آب کشور حاکم نمی باشد .

وی با بیان این که اگر در زمینه ساختارهای حوزه ای ، شرکت های آب منطقه ای نتوانند همگام با یکدیگر رشد کنند، ذینفعان با چالش روبه رو می شوند، ایشان در ادامه با توجه به اهمیت و حساسیت توجه به مباحث امنیت اطلاعات و مقابله با تهدیدات سایبری ، شناسایی و اشراف بر دارایی های اطلاعاتی، شناسایی آسیب پذیری، مخاطرات، مدیریت دسترسی به منابع و پیکر بندی تجهیزات را از جمله مهمترین اقدامات پیشگیرانه در سال جاری برای حوزه آب اعلام نمودند .

شایان ذکر است در بخش دوم این نشست نیز «محمد علی حائری» رییس گروه سیستم های اطلاعاتی دفتر فناوری اطلاعات ، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن تشریح روند بروزرسانی شده خدمات حوزه آب کشور ، در خصوص معرفی سامانه ملی خدمات دستگاه های اجرایی ، وظایف شرکتهای تابعه در راستای تکمیل و بارگذاری شناسنامه خدمات در پرتال های سازمانی و نحوه پیاده سازی میز خدمت الکترونیک توضیحاتی را ارائه نمودند. در ادامه ایشان بر توجه و اهتمام شرکت های تابعه در استقرار GIS سازمانی در راستای مدیریت اطلاعات مکانی مطالبی را بیان نمودند .

در انتهای این نشست ، معاونین برنامه ریزی و مدیران فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکتهای تابعه مشکلات ، محدودیت ها و چالش های خود را در این رابطه مطرح و در خصوص راهکارهای برون رفت از این مسائل پیشنهادهایی نیز ارائه گردید .


لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات