مزایده انتخاب اپراتور دوم بندر شهید رجایی متوقف شد

مزایده انتخاب اپراتور دوم بندر شهید رجایی متوقف شد

www.BanaNews.irقوه قضاییه در پی ارائه‌ی دلایل و مستندات شرکت تاید‌واتر مبنی بر غیرقانونی بودن برگزاری مزایده برای انتخاب اپراتور دوم در بندر شهید رجایی حکم توقف برگزاری مزایده توسط سازمان بنادر و دریانوردی را صادر کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از ایسنا، در پی ارائه‌ی مستندات و دلایل از سوی شرکت تاید‌واتر خاورمیانه، قوه قضاییه دستور توقف  برگزاری مزایده انتخاب اپراتور دوم برای بندر شهید رجایی را صبح امروز صادر کرد.

چندی پیش سازمان بنادر و دریانوردی در حالی‌که شرکت تایدواتر از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا با دلایل واهی تحریم شده بود، در اقدامی و با استناد به برخی مصوبه‌های درون سازمانی، مزایده‌ای را برای انتخاب اپراتور دوم بندر شهید رجایی منتشر کرد که از همان زمان موضوع با اعتراض شدید شرکت تایدواتر مبنی بر غیرقانونی بودن این اقدام مواجه شد.

در پی اعتراض تایدواتر به این اقدام و شکایت این شرکت در خصوص غیرقانونی بودن این مزایده، شعبه‌ی اول دادگاه حقوقی دادگستری بندر‌عباس با توجه به اهمیت موضوع حفظ منافع و مصالح کشور به صورت فوق‌العاده به این موضوع رسیدگی کرد و دستور توقیف عملیات واگذاری و بهره‌برداری ترمینال کانتینتری بندر شهید رجایی به اشخاص ثالث را صادر کرد. از این پس شرکت تایدواتر فارغ از فشارها و جریان‌های داخلی، شکایت از وزارت خزانه‌داری آمریکا را در محاکم حقوقی بین‌المللی پیگیری می‌کند.

 

 

    نظرات