اقدامات انجام شده در راستای اهداف سند سازگاری با کم آبی قابل...

در گذشته کارهای زیادی انجام شده اما با توجه به شرایط خاص منابع آبی منطقه به تلاش و جدیت بیشتری برای حفظ منابع آبی نیاز داریم. فرماندار شهرستان چناران در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: صیانت از منابع آبی شهرستان و استان از وظایف انسانی همه مردم و مسئولان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی "حمید انصاری" گفت: انسداد چاه‎های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت غیرقانونی آب از منابع زیرزمینی که در راستای اهداف سند سازگاری با کم آبی انجام شده است اقدامی پسندیده و در خور توجه است.

فرماندار چناران خواستار نصب کنتورهای شارژی بر روی چاه‎های کشاورزی در شهرستان چناران در راستای صرفه جویی و مصرف بهینه آب شد.

وی همچنین از شهرداران مناطق مختلف شهر چناران خواست مناطق سیل خیز چناران را شناسایی و در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار دهند تا راهکار مناسب برای کنترل روان آبها و سیلاب توسط این شرکت اجرا شود.

انصاری افزود: با توجه به این که  بخش قابل توجهی از آب شرب شهر مشهد از دشت چناران تامین می شود تقاضا داریم پساب شهر مشهد به چناران منتقل شود تا پس از تصفیه مجدد در مصارف کشاورزی بهره برداری شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات