سند محيط‌زيست از فناوري‌هاي مقابله با آلاينده‌ها حمايت مي‌كند

سند محيط‌زيست از فناوري‌هاي مقابله با آلاينده‌ها حمايت مي‌كند

قائم مقام شوراي ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور، ‌گفت: حمايت از خودروها و موتورسيكلت‌هاي الكتريكي يا برخي فناوري‌هاي مقابله با آلودگي محيط زيست و هوا در سند محيط زيست گنجانده شد.

به گزارش«پارما» منصور كبگانيان در حاشيه جلسه يكصد و بيست و ششم شوراي ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور كه در ساختمان شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پيش از شروع دستور جلسه، تذكراتي ارائه شد كه اولين محور آن موضوع سند محيط زيست بود.
وي با اشاره به اختلافات نقشه جامع علمي كشور با سازمان محيط زيست، افزود: سازمان محيط زيست و معاونت علمي رياست جمهوري، در خصوص اين سند از سال‌ها قبل نظراتي داشتند.
عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي اميركبير تاكيد كرد: در نهايت به اين جمع بندي رسيديم كه موضوعات مطرح در حوزه علوم و فناوري‌هاي زيست محيطي را محدود كنيم تا سند با محوريت اين معاونت و با هماهنگي دستگاه‌هاي ذي ربط به ويژه سازمان محيط زيست نهايي شود.
كبگانيان در زمينه محدود كردن حيطه سند زيست محيطي، گفت: اسناد تدوين شده در سطح كلان است و شامل حوزه علم، فناوري و آموزش عالي تا اقتصاد دانش بنيان و موضوعات فرهنگي مي‌شود؛ اما سازمان محيط زيست چندين بار روي سند محيط زيست تأمل داشت.
وي تاكيد كرد: ستاد علم و فناوري اعتقادي به اجراي اين اسناد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي ندارد.

سند محيط زيست تا دو ماه آينده تدوين خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات