افزایش نظارت شهرداری یزد بر...

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با بیان اینکه پدیده دو نقشه ای در ساخت و ساز ها امکان نظارت بر اجرای صحیح ساختمان‌ها را با مشکل روبه رو کرده و نظارت جدی شهرداری را می طلبد ، گفت: دبیرخانه‌ای برای ارائه مشاوره به شهرواندان برای اخذ پروانه شهرسازی تشکیل شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - مجتبی فرهمند معاون شهرسازی و معماری گفت: یکی از عمده تخلفاتی که در ساخت و ساز‌های سطح شهر رخ می‌دهد، ایجاد پدیده‌ای به نام دو نقشه‌ای در تعاملات بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی و سایر مراجع شده است و امکان نظارت بر اجرای صحیح ساختمان‌ها را با مشکل روبه رو می‌کند.

وی افزود: به مظور جلوگیری از بروز اینگونه تخلفات و استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود بین معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دبیرخانه‌ای برای ارائه مشاوره به شهرواندان برای اخذ پروانه شهرسازی تشکیل شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد ادامه داد: این دبیرخانه با بررسی موقعیت، بازدید از محل و در نظر گرفتن وضعیت همجواری‌های موجود به مالکان در خصوص نقشه شهرسازی ظرفیت‌های قانونی مشاوره می‌دهند.

فرهمند گفت: پس از این مرحله با اخذ مصوبه کمیسیون ماده پنج، امکان صدور پروانه برای مالکان فراهم می‌شود و بدین ترتیب فرآیند دو نقشه‌ای از بین رفته و نقشه مصوب به عنوان سند مورد پذیرش در تمامی ارگان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اولین سری از نقشه‌هایی که با این روش تهیه شده است با طی مراحل مختلف در جلسه کمیسیون ماده پنج ارائه شد که با تصویب آنها، نخستین پروانه‌های ساختمانی با شیوه جدید صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد اظهار امیدواری کرد: با استفاده از تمامی تسهیلاتی که به واسطه طرح تفصیلی و سایر ضوابط بالادستی که در اختیار داریم، انعطاف بیشتری در صدور پروانه‌های ساختمانی ایجاد کنیم تا ضمن جلب رضایت مالکان به واسطه صدور مجوز‌های قانونی زمینه بروز تخلف را به حداقل برسانیم و شاهد ساخت و ساز‌های باکیفیت و با الگوی مناسب در سطح شهر باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات