زیرساخت های اپلیکیشن اتوبوس یاب تکمیل و آماده راه اندازی است

در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش های شورای اسلامی شهر یزد، طرح اپلیکیشن اتوبوس یاب ارائه و عنوان شد این پروژه پس از اخذ مجوزها بزودی اجرا می شود .

سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد گفت : جلسات راه اندازی این سامانه از مهرماه سال جاری کلید خورد و با هماهنگی و اقدامات قسمت های مختلف و سازمان حمل و نقل و با پیگیری های کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر، ساخت اپلیکیشن اتوبوس یاب تکمیل شده تا در اختیار شهروندان قرار بگیرد .

در این سامانه، شهروندان می توانند برای سفرهای درون شهری برنامه ریزی کنند و برخی ایستگاه های اتوبوس، تابلوهای هوشمند اطلاع رسانی با قابلیت نمایش فاصله و زمان تقریبی رسیدن اتوبوس نصب خواهد شد .

مجید بیکی در ادامه گفت : در این زمینه، واحد " gis " سازمان فاوا شهرداری برای آماده شدن زیر ساخت های سامانه با جمع آوری اطلاعات خطوط و ایستگاه های اتوبوسرانی، ۱۰۴ خط اتوبوسرانی را در نقشه پیاده سازی و ترسیم کرده و ۲۲۷۱ ایستگاه اتوبوس را اصلاح و جانمایی دقیق کرده است، همچنین معاونت فنی و هوشمند سازی فاوا بیش از 200 اتوبوس را با تغییر تنظیمات بدون وارد شدن خللی به سامانه قبلی، به سامانه جدید فاوا متصل کرده است .

به نظر می رسد اطلاع از زمان حرکت و رسیدن وسایل حمل ونقل عمومی و نمایش آنها روی نقشه می تواند نقش مؤثری در جهت ترغیب شهروندان در استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشد و اگر شهروندان می خواهند در کمترین زمان و با پرداخت کمترین هزینه از محلی که قرار دارند به مقصد خود بروند، نرم افزار اتوبوس یاب ، یکی از بهترین گزینه ها است .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات