تامین آب شرب تمام روستاها و طرح بازار فروش آب در استان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی که برای بازدید از پروژه های آبی شهرستان چناران به این شهر سفر کرده بود در نشستی با فرماندار شهرستان چناران اهداف سند سازگاری با کم آبی و صیانت ازمنابع آب را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، در این نشست که شهرداران، نمایندگان کشاورزان و برخی مدیران اجرایی شهرستان چناران نیز حضور داشتند "محمد علایی" با اشاره به این که مردم در شرایط حاضر دغدغه و نگرانی معیشتی دارند و ما نباید شرایطی ایجاد کنیم که به بحران آب هم ورود پیدا کنند افزود: مشکل آب یک مشکل ملی است و باید به طور صحیح آن را مدیریت کنیم تا دشمن نتواند از آن به عنوان ابزار امنیتی و سیاسی سوءاستفاده کند.

"علایی" با تاکید بر این که آب مورد نیاز مردم در بخش های شرب، کشاورزی و صنعت باید تامین شود از مدیران و سرمایه گذاران دعوت کرد از امکانات و قدرت مانور شرکت آب منطقه ای در تامین آب مورد نیاز در شهرستانهای کلات و درگز بازدید کنند.

وی گفت: در این مناطق با وجود سدها و آب بندهایی که احداث کرده ایم قادر هستیم آب مورد نیاز منابع را تامین کنیم.

وی هدف شرکت آب منطقه ای را تامین آب شرب شهروندان و صیانت از آب به عنوان سرمایه ملی ذکر کرد و گفت: برای من قابل قبول نیست که مناطق روستایی از تامین آب شرب مردم عاجز باشند. لذا فهرست روستاهایی که در استان با مشکل آب شرب روبرو هستند باید تا پایان امسال تهیه و در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار گیرد و حل مشکل آب شرب روستاها در اولویت خواهد بود.

"محمد علایی" همچنین به ارائه آماری از اقدامات صیانت از منابع آبی پرداخت و افزود: در 9 ماه امسال در محدوده شهرستانهای مشهد، فریمان و چناران بیش از 683 چاه آب غیرمجاز مسدود شد که با این اقدامات 32 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در این نشست از تهیه و تدوین طرح بازار فروش آب در استان خبر داد و گفت: براساس این طرح افرادی که آب مازاد داشته باشند می توانند مازاد آب تامینی را به اشخاص حقوقی واگذار و به فروش برسانند و مدیران صنایع و حتی کشاورزان می توانند این میزان آب مازاد را خریداری کنند.

این گزارش حاکی است در پایان این نشست لوح یادبودی به رسم ادب به یکی از مدیران و کشاورزان نمونه منطقه اهدا شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات