افتتاح3  نيروگاه به ارزش سرمايه گذاري 476 ميليارد تومان در كرمان

افتتاح3 نيروگاه به ارزش سرمايه گذاري 476 ميليارد تومان در كرمان

به گزارش پايگاه خبري توانير، وزير نيرو در يازدهمين هفته پويش «هرهفته_الف_ب_ايران»، امروز دوشنبه براي افتتاح نيروگاه 54مگاواتي توليد پراكنده رفسنجان و نيروگاه 10مگاواتي خورشيدي ماهان، به كرمان سفر مي كند.

رضا اردكانيان امروز  در سفر به كرمان نيروگاه 54مگاواتي DG رفسنجان را با هزينه طرح 18ميليون يورويي افتتاح خواهد كرد كه در 6واحد به ظرفيت 9.2مگاوات به بهره برداري مي رسد. بهره برداري از اين واحد نيروگاهي، افزايش قابليت پايداري شبكه و همچنين كمك به صنايع پايين دستي منطقه رفسنجان را به دنبال خواهد داشت.

وزير نيرو همچنين در ادامه اين سفر، نيروگاه خورشيدي 10مگاواتي ماهان را افتتاح خواهد كرد. افتتاح اين پروژه 5.68ميليون مترمكعب گاز طبيعي در سال صرفه جويي خواهد داشت. از ديگر مزاياي اين پروژه مي توان به كاهش انتشار گازهاي آلاينده (CO?) به ميزان 13.7هزار تن در سال و صرفه جويي آب به ميزان ???? مترمكعب در سال اشاره كرد.

بر اساس اين گزارش، دو پروژه نيروگاه 54مگاواتي توليد پراكنده رفسنجان و نيروگاه خورشيدي 10مگاواتي ماهان در مجموع به ارزش سرمايه گذاري 476ميليارد تومان خواهد بود.

در ادامه اين سفر، وزير نيرو چهارمين ملاقات مردمي در سفرهاي استاني را با مردم استان كرمان انجام خواهد داد و پس از آن نيز به عنوان جانشين رئيس ستاد اقتصاد مقاومتي در استان كرمان در جلسه اقتصاد مقاومتي اين استان حضور پيدا مي كند.


لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات