پویش هنر و محیط زیست در سطح کشور راه اندازی شود

پویش هنر و محیط زیست در سطح کشور راه اندازی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در بازدید از غار موزه وزیری گفت: مرحوم استاد وزیری پیشکسوت و هنرمند محیط زیستی که تمام عمر خود را صرف خلق آثار ماندگار حجمی در حوزه محیط زیست از جمله حیات وحش و پسماند کرد.

مرحوم وزیری از هنرمندانی است که بی ادعا و شاید به دور از شهرتی که سزاوار آن بود کار کرد و آثار ماندگاری از خود بر جای گذاشت که نه تنها در کشور بلکه در سطح بین المللی شناخته شده هستند.

دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی وظیفه خود می داند که از نام و آثار ایشان حفاظت و حراست کند تا به بوته فراموشی سپرده نشود.

مدادی با تاکید بر نقش هنر به ویژه هنرهای تجسمی در ارائه و انتقال مفاهیم زیست محیطی گفت: ادبیات مکتوب ما از دیر باز مملو از مفاهیم و نمادهای زیست محیطی و حتی تنوع زیستی است اما در حوزه هنرهای تجسمی افرادی چون استاد وزیری انگشت شمارند.

وی تصریح کرد: مناسب است با جریان سازی هنر و محیط زیست، هنرمندان عزیز کشور در زمینه های مختلف به خلق آثار محیط زیستی بپردازند و اینگونه در ارتقاء دانش و آگاهی و مسئولیت پذیری اجتماعی  در حوزه محیط زیست ایفای نقش نمایند.

گفتنی است، این غارموزه زیبا در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در لواسان ساخته شد و از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد . این موزه اولین غار موزه خصوصی در ایران است و تمامی مخارج و الگوها و خلاقیتی که در این موزه دیده می‌شود حاصل هنر استاد وزیری است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات