اجرای پروژه های جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در سطح منطقه دو

اجرای پروژه های جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در سطح منطقه دو


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهران بهرامی نژاد گفت: تلاش داریم با اتمام این پروژه ها در سطح شهرداری منطقه دو شاهد معضل آبگرفتگی و بحران به هنگام بارندگی نباشیم .
اردلان رزمجوئی معاون عمرانی شهرداری منطقه دو نیز در خصوص لوله گذاری خیابان محراب گفت:: این پروژه ها با هدف رفع مشکلات  محله های دهپیاله، شیخ علی چوپان، بولوار محراب، احمد بن موسی (ع) و مآذون قشقائی و سهولت عبور و مرور دیگر شهروندان به هنگام بارندگی طراحی شده که با 3/8کیلومتر طول، 4/8 متر عمق خاکبرداری با پیشرفت فیزیکی 30%  در حال اجرا است.
رزمجویی ادامه داد: از دیگر پروژه های لوله گذاری می توان به بولوار سیبویه اشاره کرد که با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز و به منظور رفع مشکلات آبگرفتگی در محله های شیشه گری، شهرک بهار و خاتون طراحی شده و فاز 1 آن به طول 2/ 1کیلومتر با  25% پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
مهندس رزمجویی به دیگر پروژه های مقیاس کوچکترانجام سطح منطقه دو نیز اشاره کرد و گفت: لوله گذاری های منشعبات شهرک بهار، کوچه 2 خیابان توحید، بهسازی و دال گذاری کانال مدرس اشاره کرد.
محسن باقری معاون اجرائی و خدمات شهری منطقه دو نیز در خصوص لایروبی های انجام شده در سطح منطقه گفت: پاکسازی و لایروبی لوله های آبهای سطحی منطقه به متراژ 6450متر طول، لایروبی و پاکسازی کانالهای روباز به متراژ 86450متر طول، لایروبی و پاکسازی کانالهای روبسته به متراژ30940 متر طول و همچنین لایروبی رودخانه سلطان آباد حد فاصل انتهای بولوار محراب تا کمربندی به طول 450 متر انجام شده است.
باقری اضافه کرد: به منظور لایروبی چاههای جذبی بمنظور دفع آبهای سطحی به هنگام بارندگی و جلوگیری از آبگرفتگی و ایجاد بحران  از تعداد 400 حلقه چاه موجود در منطقه تاکنون 380 حلقه آن لایروبی بصورت کامل انجام شده و ما بقی در دست اقدام است. همچنین بنا به ضرورت و نیاز جهت رفع مشکلات در سطح منطقه به هنگام بارندگی ، 45 حلقه چاه جذبی جدید نیز حفر شده است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات