تداوم ارائه خدمات شهری در گرو پرداخت به موقع عوارض شهری است

تداوم ارائه خدمات شهری در گرو پرداخت به موقع عوارض شهری است

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین؛ بهنام زاده گفت: شهرداری به عنوان نهاد محلی و مدنی، متولی اصلی اداره امور خدماتی، عمرانی و نوسازی شهری است که با توجه به عدم وابستگی شهرداری‌ها به دولت و بودجه عمومی، حسب تجویز قانون می‌تواند درآمدهایی را کسب و در امور شهری هزینه کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها از جمله شرکت‌های آب، برق و گاز همانند شهرداری در حیطه وظایف خود و در چارچوب قانون موظف به ارائه خدمات به شهروندان هستند اما شهرداری به لحاظ ساختار سازمانی که دارد، بی واسطه با شهروندان ارتباط دارد.

وی با اشاره به اینکه خواسته‌های مردم هر روز از شهرداری‌ها بیشتر می‌شود، تصریح کرد: اجابت خواسته‌های مردم و برآورده کردن نیازهای آن ها که به واسطه قانون، جزو امور محوله به شهرداری هاست، نیازمند منابع و پشتوانه‌های قوی مالی است و شهرداری برای پوشش دادن این هزینه‌ها راهی به جز اخذ عوارض یا به عبارتی اخذ هزینه‌های شهروندی ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در واقع شهرداری برای اینکه بتواند محیط شهری را به محیط و بستر مناسبی برای زندگی، کسب و کار و … تبدیل کند نیاز به اخذ عوارض از شهروندان دارد تا وظایف خود را به خوبی انجام دهد و رضایت شهروندان را حاصل کند.

مدیر منطقه یک اضافه کرد: عوارض نقش بسیار مهمی در تأمین منابع مالی شهرداری‌ها دارد، زیرا شهرداری‌ها سهمی از اعتبارات دولتی ندارند و برای پوشش دادن هزینه‌های مختلف ناگزیر هستند از ردیف‌های درآمدی که قانون برایشان تعیین کرده است، استفاده کنند.

مدیرمنطقه یک شهردار قزوین با تاکید بر اینکه پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان و نهادها، یکی از راه‌های تأمین درآمد شهرداری‌ها برای اداره امور و توسعه شهر و موتور محرک اقتصاد شهرها است، از شهروندان خواست با پرداخت به موقع عوارض خود، در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیبایی و طراوت شهر سهیم باشند.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات