دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با استاندار

دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با استاندار


دیدار هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با استاندار

به گزارش روابط عمومی سازمان روز  چهاردهم دیماه ، هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با حضور در دفتر استاندار خراسان جنوبی به بحث و گفتگو پیرامون مسائل حوزه مهندسی پرداختند.
در ابتدای این دیدار مهندس عباسی
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: درحوزه زیرساخت های نرم افزاری در رده استان هایی هستیم که شرایط مطلوبی داشته و حساب های کاربری اعضا و کلیه خدمات به صورت الکترونیکی می باشند.
وی اظهارداشت: نظام مهندسی ساختمان در بحث نظارتی با قاطعیت وارد شده و این امر باعث شده است از ابتدای سال 25 نفر از ناظرین رای شورای انتظامی دریافت کنند.
وی با اعلام اینکه نقش سازمان نظام مهندسی مردمی است افزود، خدمات نظام مهندسی با  40درصد تخفیف ،و در بخش صنوف آلاینده 30 درصد تخفیف با توجه به مصوبه هیات مدیره ارائه میگردد.
توجه به نقش نظارت های عالیه، گاز رسانی در استان موضوعاتی بود که وی در پایان  به آن پرداخت و یادآور شد،با حضور و نظارت نظام مهندسی ساختمان در کلیه مراحل ساخت و ساز، ایمن بودن ساختمان ها و حفظ سرمایه های ملی تضمین میشود.
درادامه این دیدار اعضای هیات مدیره به مواردی از جمله، جلوگیری از خروج سرمایه ها از استان با حمایت از سرمایه گذاران، بررسی امور کمیسیون ماده 100، ترویج مقررات ملی ساختمان،آموزش و نقش آن در کیفیت ساخت و ساز، مشکلات طرح تفصیلی، توانمند سازی مجریان ذیصلاح، ترویج نماهای متناسب با اقلیم، توجه به پدافند غیرعامل، اجرایی شدن مبحث 22،اشاره و تاکید نمودند نظام مهندسی ساختمان نقش بسزایی در کیفیت ساخت وساز ایفا می کند.
میرجعفریان معاون امور عمرانی استانداری در این دیدار به نقش مهندسین به عنوان متخصصین حوزه ساخت و ساز اشاره کرد و اظهار داشت: با شروع ساخت و سازهای استانی در بخش مسکن محرومین، اشتغال در این حوزه رونق خواهد گرفت و در حال حاضر احداث ده هزار واحد شروع شده که صرفا در روستاها نبوده و طبق دستور استاندار برای شهرهای زیر 25000نفر هم طرح مسکن محرومین اجرایی میشود.
در این دیدار استاندار خراسان جنوبی ضمن تسلیتِ شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی و همراهان ایشان اظهار داشت: استان خراسان جنوبی در بخش صنعت ساختمان نیازمند توجه ویژه است.
استاندار افزود: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی که به همت سازمان برنامه و بودجه استان شکل گرفت، تحرک خوبی در روستاهای استان ایجاد کرد و شاهد کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری در استان بودیم، به نحوی که در تامین نیروی کار و مصالح دچار مشکل شدیم.
نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی با اشاره به این که ساخت مسکن یکی از اولویت های دولت است، اضافه کرد: در طرح اقدام ملی مسکن، جزء استان های پیشرو بودیم و تعهد کردیم ۱۲ هزار و ۲۶۰ واحد مسکونی را برای استان بسازیم که شاهد استقبال خوبی از طرف مردم نیز بودیم.
معتمدیان تصریح کرد: با همکاری بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و یکی از هلدینگ های وابسته، یکهزار واحد مسکونی بدون نگاه انتفاعی ساخته خواهد شد که در راستای کمک به احداث مسکن ارزان قیمت می باشد.
وی همچنین بر ضرورت اتمام پروژه ها و ساختمان های نیمه کاره ی استان تاکید کرد و افزود: پروژه های ساختمانی نیمه تمام که به دلیل نبود اعتبار رها شده‌اند، از موضوعاتی بود که در سفر دکتر نوبخت به استان نیز مطرح شد و امیدواریم این پروژه ها را با تمرکز استانی و ملی، تا پایان دولت به سرانجام برسانیم.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش رعایت مقررات ملی ساختمان

باید به موضوع آموزش، ترویج و فرهنگ سازی توجه جدی نمود؛ خراسان جنوبی، استانی در معرض حوادثی همچون سیل و زلزله است و باید مردم را از طریق مطبوعات و صدا و سیما، نسبت به رعایت قوانین، اقناع و توجیه کنیم.
محمدصادق معتمدیان افزود: متاسفانه کمیسیون ماده ۱۰۰ به منبع درآمدی برای شهرداری ها تبدیل شده و بعضا تمایل دارند تخلفات بیشتر باشد تا درآمد افزایش پیدا کند، که این یک فاجعه است.
وی خاطر نشان کرد: نظارت های صوری به عنوان یک آسیب کلی در کشور مطرح است، در حالی که نظارت ها باید از ابتدا تا انتها به طور مستمر انجام شود تا ایمنی لازم تامین گردد.
وی ادامه داد: توانمندسازی پیمانکاران باید در دستور کار قرار گیرد و می بایست با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، تربیت و آموزش نیروهای صلاحیت دار دنبال شود.
نماینده عالی دولت در استان با تقدیر از تلاش های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که با برنامه های توسعه ای استان، همگام و همراه شوید و پاسخگوی مطالبات مردم باشید.
وی افزود: حق و حقوق سازمان سر جای خودش محفوظ است، اما باید ملاحظه اقشار مختلف مردم را داشته باشید و میان قشر آسیب پذیر و سایر افراد جامعه، تفاوت قائل شوید.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات