وزیر راه و شهرسازی:مترو هشتگرد سه‌شنبه افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی:مترو هشتگرد سه‌شنبه افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام خبر افتتاح مترو هشتگرد در روز سه شنبه گفت: با هدف کاهش آلودگی هوا و ترافیک کلانشهرها افزایش تولید ریل‌باس برای توسعه قطارهای حومه‌ای در دستور کار است.

مهندس اسلامی: با هدف کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک کلانشهر تولید ریل باس‌ها باید افزایش یابد و ریل باس‌ها به خطوط ریلی حومه‌ای اضافه شود.

اسلامی خبر داد که مسیر دسترسی کلانشهرها از جاده به ریل تبدیل خواهد شد و قطارهای حومه ای برای جابجایی مردم کلانشهرها به کار گرفته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با افتتاح مترو هشتگرد در روز سه شنبه گام بزرگی در جهت استفاده از قطار به جای خودرو در کلانشهرها برداشته شد.

وی همچنین خبر داد که تاکنون هشت شرکت ریلی سازنده واگن و لوکوموتیو و هم چنین ١٣ شرکت بهره بردار در ساخت تولید و بازسازی واگن‌ها مشارکت کردند که نشان دهنده همت وزارت راه برای رونق تولید داخلی است.

اسلامی به اقدام شب گذشته سازمان بهینه سازی مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: از وزارت نفت که بعد سال‌ها از تبصره ١٢ قانون رفع موانع تولید حمایت و ١٨ میلیارد از محل صرفه جویی سوخت به حساب شرکت راه آهن واریز کرد تشکر می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی  با ابراز امیدواری از عملیاتی شدن تبصره ماده ١٨ قانون بودجه سال٩٨ نیز افزود: امیدوارم سیستم تامین مالی بتواند در جهت رونق تولید گام بردارد و شرکت های خصوصی وارد توسعه ناوگان شوند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات