استاندار اصفهان: تضمين سلامت مردم، پيش زمينه چرخش چرخ صنايع است

استاندار اصفهان: تضمين سلامت مردم، پيش زمينه چرخش چرخ صنايع است

استاندار اصفهان گفت: تضمين سلامت مردم، پيش زمينه و لازمه فعاليت واحدهاي توليدي و چرخش چرخ صنايع است .

به گزارش«پارما» از ايرنا، عباس رضايي در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان در استانداري اظهار داشت: سلامت مردم براي ما يك اصل اساسي است و نمي‌توانيم آن را با هيچ چيز ديگري عوض كنيم .

استانداراصفهان گفت:سلامت مردم با هيچ توجيهي قابل مسامحه نيست و با هر واحد صنعتي آلاينده و مُتخلف بايد با جديت و برابر قانون برخورد شود.

وي با بيان‌اينكه سلامت مردم يك منطقه را نبايد براي احداث يك واحد توليدي به خطر انداخت، افزود: فعاليت واحدهاي صنعتي آلاينده بر اساس قانون و مصوبه هيات دولت در شعاع 50 كيلومتري شهراصفهان ممنوع است .

استاندار اصفهان با اشاره به اختصاص جلسه امروز ستاد تسهيل به بررسي مشكلات واحدهاي توليدي با محيط زيست تصريح كرد: 90 درصد ايرادها و اشكال‌هاي گرفته شده به واحدهاي توليدي توسط محيط زيست صحيح است و تنها امكان حل و فصل 10 درصد از اين موارد وجود دارد .
رضايي گفت: مواردي كه در جلسه امروز مطرح شد و با سلامت شهروندان مغايرت نداشت، حل و فصل شد اما بيشتر درخواست‌هاي واحدهاي توليدي و صنعتي مطرح شده در اين نشست، با سلامت انسان‌ها مغايرت دارد و قابل رفع نيست .

استاندار اصفهان خاطرنشان كرد: رعايت برنامه‌ها و ضوابط محيط زيستي بر همه لازم و اجباري است و نبايد سلامت خود و ديگر هموطنان را با رعايت نكردن اين ضوابط به خطر بيندازيم .

وي اضافه كرد: صنايع و واحدهاي صنعتي كه امكان انتقال به شعاع بيش از 50 كيلومتري شهرها و مناطق مسكوني را دارند بايد جابه جا شوند و آن دسته از صنايعي هم اين امكان را ندارند بايد از طريق نصب فيلتر براي رفع آلايندگي خود اقدام كنند .

به گفته استاندار اصفهان، تضمين سلامت مردم، پيش زمينه و لازمه فعاليت واحدهاي توليدي و چرخش چرخ صنايع است .

كارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان، روزهاي يكشنبه هر هفته در استانداري تشكيل مي‌شود .

اين كارگروه هر هفته مسائل بين واحدهاي توليدي با يكي از سازمان‌ها را بررسي مي‌كند كه جلسه اين هفته به بررسي مسائل واحدهاي توليدي و صنعتي استان با اداره كل محيط زيست اختصاص داشت .

در اين جلسه به مشكلات 19 واحد توليدي در زمينه مشكلات محيط زيست و ساير موانع توليد رسيدگي و تصميمات لازم در اين پيوند اتخاذ شد .

استان اصفهان با 70 شهرك و ناحيه صنعتي در 12 هزار هكتار و 120 هزار نفر اشتغال، از نظر تعداد و اراضي، مقام نخست را در كشور دارد .

اصفهان با بيش از 9 هزار واحد صنعتي و توليدي، صنعتي‌ترين استان كشور به شمار مي‌رود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات