ساخت سردیس سردار ملی مقاومت در میدان شهدای ذهاب رشت

ساخت سردیس سردار ملی مقاومت در میدان شهدای ذهاب رشت

در یک صد و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت مطرح شد:
ساخت سردیس سردار ملی مقاومت در میدان شهدای ذهاب رشت
ساخت سردیس سردار ملی مقاومت در میدان شهدای ذهاب رشت
در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت از ساخت سردیس سردار ملی مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان شهدای ذهاب خبر داده شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در یک صد و دومین جلسه این کمیسیون با تبریک و تسلیت شهادت سردار بزرگ ایران اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ایران اسلامی غرق در اندوه و ماتم از دست دادن نگین درخشان مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز پیکر این سردار بزرگ با عزت و افتخار بر روی دستان مردم قدرشناس ایران زمین تشییع شد.
فاطمه شیرزاد با بیان اینکه از دست دادن سردار سلیمانی ضایعه ای بزرگ و دردناک است افزود: این جنایت توسط شیطان بزرگ آمریکا و همدستانش رقم خورد و به حول و قوه الهی و وعده رهبر معظم انقلاب و درخواست ملت ایران اسلامی به زودی انتقامی سخت از عاملین این جنایت رقم می خورد.
وی با قدردانی از تلاش های شهرداری رشت و سازمان های مربوطه در راستای برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم شهادت سردار شهید سلیمانی بیان کرد: طی چند روز اخیر به منظور پاسداشت این سردار بزرگ در بسیاری از شهرهای کشور مکان هایی به نام سردار سلیمانی مزین شد و ما نیز در تلاشیم که بتوانیم با توجه به شان و جایگاه این شهید گرانقد مکانی مناسب را به نام این شهید ارزشمند مزین کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به تقارن ایام فاطمیه و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ اسلامی انقلابی تاثیرگذار باشیم و در مسیر پر افتخار شهادت گام برداریم.
شیرزاد با قدردانی از تلاش های سازمان های سیما و منظر ، فرهنگی ورزشی و روابط عمومی شهرداری رشت طی چند روز اخیر و در جریان برگزاری برنامه های شهادت سردار قاسم سلیمانی و هفته رشت افزود: تمامی مجموعه خالصانه تلاش کردند تا بهترین خدمات را ارائه کنند.
وی با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی به منظور پذیرایی از عزاداران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دلها در پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد: تا کنون چهار هزار پوستر مزین به تصویر مبارک شهید سلیمانی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت چاپ و توزیع شده است و چاپ مجدد چهار هزار پوستر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به ساخت سردیس سردار سلیمانی در میدان شهدای ذهاب رشت اشاره کرد و گفت: سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی در زمان برگزاری کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان در میدان شهدای ذهاب حضور پیدا کرده و به ایراد سخنرانی پرداختند و به همین منظور ساخت سردیس مربوط به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان شهدای ذهاب در دستور کار قرار دارد.
شیرزاد بررسی لایحه افزایش اعتبار فصل اول پیرامون حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری رشت را از دستورات امروز کمیسیون فرهنگی دانست و بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایان سال باید برای پرداخت مطالبات و حقوق و دستمزد پرسنل برنامه ریزی شود و این لایحه نیز به همین منظور در دست بررسی است.
وی با اشاره به اینکه دفترچه بودجه طی چند روز آینده به شورا ارسال می شود گفت: اصلاحیه و وضع برخی از مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال 99 نیز در دست بررسی است.
محمد حسن علیپور عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید از سردار شهید قاسم سلیمانی درس زندگی یاد بگیریم اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی یار و یاور مظلومان بود و اگر در تمامی عرصه ها شاهد حضور چهره هایی همچون این شخصیت بزرگ و مردمی بودیم مشکلات تا این حد وجود نداشت.
عضو دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تسلیت عروج ملکوتی سردار جبهه مقاومت شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی قدرت داشت اما تکبر نداشت و به عنوان بالاترین مقام اجرایی در حوزه نظامی مهربانی اش زبانزد همگان بود.
محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی ساده ترین امکانات زندگی را داشتند افزود: سردار سلیمانی چهل سال در میدان نبرد حضور داشت و در تمام این مدت شهادت آرزویش بود.
وی با تاکید بر اینکه وزیر خارجه رژیم پهلوی از این مرد بزرگ به عنوان سردار و ژنرال پرافتخار و وطن پرست یاد کرد گفت: روح بزرگ، دلاوریها، تواضع و مردمی بودن سردار بزرگ ایران شهید قاسم سلیمانی به حدی بود که حتی وزیر خارجه رژیم پهلوی با اعتراف به ویژگی های برجسته سردار سلیمانی از وطن پرستی و مردانگی این شهید گرانقدر تعریف و تمجید کرد.
عاقل منش با اشاره به اینکه آمریکایی ها شایعه کردند که پس از شهادت سردار سلیمانی عراقی ها به شادی و سرور پرداختند بیان کرد: شکوه بدرقه سردار سلیمانی در زمان تشییع در شهرهای مختلف عراق و شهرهای کشور عزیزمان نشانه ای بر درستی و حقانیت راه این سردار رشید است.
یکی دیگر از اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی اظهار کرد: تکیه به مردم، ساده زیستی، گفتن حقایق از جمله ویژگی های سردار شهید سلیمانی است و شکوه حضور مردم در تشییع پیکر این سردار شهید نشانه ارادت مردم این سردار بزرگ است.
فرهام زاهد با تاکید بر اینکه هر اختلافی به هر میزان و نوعی که در داخل کشور وجود داشته باشد به خارج از کشور ارتباطی ندارد افزود: سردار شهید سلیمانی به عنوان یک ایرانی توسط دشمن خارجی به شهادت رسید و به عنوان ایرانی باید در مقابل این اقدام دشمنان واکنش نشان دهیم .
مدیر روابط عمومی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خبر شهادت سردار بزرگ ایران اسلامی با برنامه های هفته رشت متقارن شد اظهار کرد: پس از اطلاع از این خبر ناگوار در اسرع وقت نسبت به جمع آوری آذین بندی مربوط به هفته رشت اقدام کردیم و با پخش تمثال مبارک حاج قاسم سلیمانی از طریق تلویزیون های شهری نسبت به اطلاع رسانی به شهروندان اقدام کردیم.
علیرضا قانع به راه اندازی هیئت عزاداری شهرداری رشت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: ایستگاه صلواتی در پیاده راه فرهنگی رشت و نقاطی دیگر از سطح رشت به همین منظور استقرار پیدا کرده و تا روز پنج شنبه هفته جاری نیز دایر است.
وی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان تمایل داشتند تا تصویری از حاج قاسم داشته باشند افزود: تعدادی پوستر و عکس توسط شهرداری رشت چاپ و در مراسم توزیع شد و شام غریبان این سردار بزرگ نیز تحت عنوان ( هر رشتی با روشن کردن یک شمع) جزو برنامه های شهرداری رشت طی هفته جاری است.
حمید آزمون معاون فرهنگی وامور توسعه ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی شهر سیاهپوش شد اظهار کرد: پرسنل شهرداری رشت در کنار هم برای برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم تلاش کردند و چهار هزار پوستر از تمثال سردار شهید طی این مدت در بین شهروندان توزیع شده و چاپ چهار هزار پوستر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
مشاور کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با قدردانی از عملکرد مجموعه شهرداری و کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت به منظور برگزاری برنامه های مربوط به شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: رشت در سوگ سردار بزرگ ایران اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی سیاهپوش شد .
محمد حسن پور به برپایی شب شعری در سه شنبه هفته آینده در مجتمع خاتم الانبیا(ص) اشاره کرد و گفت: این شب شعر با محوریت رشادتهای سردار بزرگ شهید سلیمانی برگزار می شود و پیشنهاد می کنم از متن سخنرانی این شهید بزرگوار در جریان برگزاری کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس در گیلان نسبت به چاپ ‌پوستر و کتاب اقدام شود.
محمد قاسمپور مشاور دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهادت سردار دلاور حاج قاسم سلیمانی اندوه بزرگی برای ملت ایران به همراه داشت اظهار کرد: خون این سردار بزرگ موجب شد تا تمامی نگاه ها و جناح های سیاسی و مردمی بار دیگر با یکدیگر متحد شوند .
سرپرست مالی و اقتصادی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته بودجه شهرداری رشت واقعی دیده نشد اظهار کرد: باید با استفاده از برخی از کدها نسبت به تامین حقوق و مزایای پرسنل اقدام کنیم.
ناصر عطایی با بیان اینکه طی 9 ماه اخیر بودجه شهرداری رشت 48 درصد محقق شده است افزود: بودجه شهرداری رشت نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ده درصد بیشتر تحقق پیدا کرده است و در تلاشیم تا پایان سال شرایط بهتری از این بابت ایجاد شود.
در این جلسه با لایحه افزایش اعتبار فصل اول پیرامون حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری رشت به مبلغ بیست میلیارد و 300 میلیون تومان موافقت شد.
در یک صد و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به یاد سردار رشید ایران اسلامی حاج قاسم سلیمانی برای دقایقی مداح اهل بیت (ع) به نوحه سرایی پرداخت.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات